Vælling.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-02-03 10:57

Hej!!

Er der nogen der har nogle gode vælling opskrifter til en lille størelse på
ca. 4 måneder der skal vænnes til mere fast føde. Og da jeg gerne selv vil
lave alt hans mad.

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-02-03 16:51

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl> skrev...

> [...]
størelse på
> ca. 4 måneder der skal vænnes til mere fast føde. Og da jeg gerne selv

Hejsa Heidi

Jeg har haft rigtigt stor glæde af disse sider, der også har opskrifter:
http://www.madogsundhed.dk/15_artikler/a0000316.htm

Mvh. Christina

Fra : Musen

Dato : 16-02-03 18:54

> Hej!!
>
> Er der nogen der har nogle gode vælling opskrifter til en lille størelse

> ca. 4 måneder der skal vænnes til mere fast føde.

Hvis du køber økologisk ris- eller majsmel, mener jeg faktisk at
opskrifterne står på poserne. Det er ikke særligt besværligt, for det er
bare vand, mel (ris- eller majs) og en smørklat. Så skal det bare op at koge
et par minutter og så hældes på flaske. Jeg lavede somregel et par portioner
ad gangen, selvom sundhedsplejersken frarådede dette.

>Og da jeg gerne selv vil
> lave alt hans mad.

God ide´. Jeg hyggede mig faktisk med det, og gør det stadig. Vores søn har
fået pulvergrød tre gange i sit liv og hver gang har han set lige mærkelig
ud i hovedet
God fornøjelse
Venlig hislen Mia

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-02-03 20:46

"Musen" <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> fået pulvergrød tre gange i sit liv og hver gang har han set lige mærkelig

Mange tak for svaret, det vil jeg prøve.

Hilsen
Heidi

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 19-02-03 00:58

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl> skrev...

> "Musen" <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en meddelelse

> koge
> portioner

> Mange tak for svaret, det vil jeg prøve.

Jeg vil bare lige tilføje, at du skal huske at putte
modermælkserstatningspulver i vællingen svarende til mængden af vand! Og
det er også derfor, man ikke skal lave for mange portioner ad gangen.

Smør i vælling har jeg aldrig hørt om. I grød jo, men ikke i vælling?

Christina