Stupstrupværket ved Århus
Fra : mach1

Dato : 15-02-03 10:31

Jeg har læst at Stupstrupværket ved Århus skulle være en god
vinterfiskeplads , men er der nogle som har erfaringer der ?
Er det overhovedet tilladt at fiske der og i givet fald hvor ??
Jeg er kørt forbi og det ser ud til at der både er hegn og portvagt , så jeg
kan vel ikke bare traske igennem værket
med mine stænger ??

hilsen

mach1

Fra : Tobester

Dato : 15-02-03 16:10

Du parkerer på lystbådehavnen og går langs stien, der begynder ved åen under
vejen ind til lystbådehavnen. Stien er markeret med et skilt, og gåturen er
ca. 500m. til kølevandskanalen. Jeg har fisket der et par gange i januar
uden at mærke fisk. Men rygterne svirrer om bunker af grønlændere i det
tidlige forår, samt store fisk i efteråret. Jeg har ved selvsyn konstateret
5kilo+ multer i septembermåned, men meget kræsne (læs: ingen hug). Ved
udløbet til bugten kan du fange babysej, torsk, fladfisk og evt. hornfisk.
Men pas på dit endegrej, stensætningen er sikret med filtmåtter, der ikke
giver op, selv overfor spundne liner. Strømmen i kanalen er meget kraftig,
hvilket gør det besværligt at nå bunden med agnen. En jiggler med
ophængerflue kan være løsningen...

God fornøjelse! og giv evt. lyd ved udbytterig tur, for jeg er blevet snydt
de sidste gange...