Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb i USA - told?
Fra : Anders Houmark

Dato : 14-02-03 14:15

Hejsa..

Efter at have set hvad digitalkamera koster i USA (omkring halv pris)
overvejer jeg at købe et kamera derfra, men spørgsmålet er om der ikke vil
komme told og diverse afgifter på? Er der en metode til at omregne prisen i
USA og til hvad prisen bliver i DK?

Måske er der ligefrem nogen som kender en forhandler i Europa, som kan sælge
ligeså billige digitalkamera? Så kunne man jo nok spare på told svjv.?

Er det ulovligt at indføre varer fra USA til Danmark, hvis man selv
medbringer varen som f.eks. håndbagage i et fly?
Enten forestiller jeg mig at nogle amerikanere som kommer på besøg herovre
køber et kamera, putter det i tasken og tager det med herover. Hvis det er i
original indpakning osv. kan de vel regne ud at der skal beregnes told på
det eller lign? Men hvad hvis amerikaneren tager kameraret ud, og ligger det
i tasken som håndbagage og så ligger manualer, kabler osv. i sin taske med
tøj osv? Så kan de vel ikke sige at der skal betales told på det? Og det er
vel ikke ulovligt hvis amerikaneren vælger at sælge kameraret til en
dansker, fordi han er blevet tilbudt en god pris?

Kan man "snyde" på denne måde eller kan toldvæsenet gøre noget ved det?

--
Anders Houmark
som gerne vil spare 4444 kroner :)

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 14-02-03 15:33

Anders Houmark <anders@andersh.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6V53a.85410$Hl6.7916273@news010.worldonline.dk...
> [...]
> komme told og diverse afgifter på? Er der en metode til at omregne prisen

Ja det er meget billigere i USA, men du kan ikke "bare" købe et kamera
derovre og få det sendt her hjem.
Hvis du vil omregne til danske kroner så kan du gå ind på
http://www.toldskat.dk og se hvor meget du skal betale i Told/skat og moms.
Bemærk at du også skal betale moms af fragten. Hvis du nu køber et derovre
fra skal du huske at anmelde det til told og skat så du slipper på gebyret
fra Post Danmark for at deklarere pakken for dig.

> Måske er der ligefrem nogen som kender en forhandler i Europa, som kan
sælge
> ligeså billige digitalkamera? Så kunne man jo nok spare på told svjv.?

Nej desværre... Men prøv evt. shopman som sælger varer købt i Tyskland uden
dansk skat / afgift.

> Er det ulovligt at indføre varer fra USA til Danmark, hvis man selv
> medbringer varen som f.eks. håndbagage i et fly?

Nej det er lovligt så længe det ikke overskider en fastlagt værdi. Kan ikke
lige huske beløbet men mener det er ca. 3000 kr.

> [...]
> original indpakning osv. kan de vel regne ud at der skal beregnes told på

Ideen er god, men ikke i original pakningen.

> [...]
> dansker, fordi han er blevet tilbudt en god pris?
>
> Kan man "snyde" på denne måde eller kan toldvæsenet gøre noget ved det?

Se den ide er fin. Den har jeg selv brugt, bare fra Singapore.
Min kammerat købte et digital kamera dernede og tog det med hjem til mig.
Han pakkede det ud og smed æsken væk. Tog en masse billeder så det så brugt
ud, og så gør det jo ikke noget at manualer og kabler også ligger i tasken.
Det kunne jo være han skulle bruge det dernede. Den virker! Bare husk at
kameraet skal se "brugt" ud, det er altså ikke nok at det er pakket ud, der
skal være tager billeder med det.

> --
> Anders Houmark
> som gerne vil spare 4444 kroner :)

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-02-03 17:48

"Martin Toulstrup" <webmaster@florida-usa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kunne jo være han skulle bruge det dernede. Den virker! Bare husk at
> kameraet skal se "brugt" ud, det er altså ikke nok at det er pakket ud,

Hej Martin
Tak for svaret (også til Jens)

Det bliver ovenstående løsning jeg bruger, og så håber jeg den går igennem
igen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens

Dato : 14-02-03 15:29

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligeså billige digitalkamera? Så kunne man jo nok spare på told svjv.?

www.technikdirekt.de

Du kan sagtens få en amerikaner til at medbringe et kamera, men "kassen+manualer" må du
undvære.
Regn med 30-40% på prisen som du må betale i told+fragt+moms+importgebyr.