Index i roden af webstedet
Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 14-02-03 09:54

Jeg kan stadig ikke få min hjemmeside til at virke.
Min Webmappe hedder Websted 1.
Der ligger filerne bin, dev, -notes og Min hjemmeside.
I "Min hjemmeside " ligger indexfilen sammen med alle de øvrige filer til
hjemmesiden.
Jeg har prøvet på at flytte indexfilen ud til bin, dev m.m. men kan ikke
rigtig få det til at funke, for så lægger den sig i mappen notes..
Er det forkert at indexfilen ligger der?
Jeg vil blive meget glad for hjælp for det irriterer mig grusomt at jeg
bruger så meget tid på sådan noget §#¤?!!.
( Jeg kan ikke lade være, for det SKAL snart funke!)
På forhånd tak
Ulla

Fra : Nakita

Dato : 14-02-03 11:27

index.htm SKAL ligge i roden af webstedet. De andre filer og grafik kan
du oprette mapper til. Fx. alle dine htm-filer ligger i htm-mappen og
billeder, tegninger o.lign. lægges i images-mappen.

Du kan også lave undermapper, så du kan få et bedre overblik.

Du skal lige undersøge om din webudbyder vil have at din index-side evt.
skal hedde home.htm. Det har jeg nemlig været udsat for.

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-02-03 12:01

"Ulla Kühn Gerlach" <famgerlach@post.tele.dk> wrote in message

> I "Min hjemmeside " ligger indexfilen sammen med alle de øvrige filer til
> hjemmesiden.

Hej Ulla

Så vidt jeg kan se er det kikset med navnhivning af mapper og index filer.

Som jeg ser det har du oprettet en mappe der hedder index.htm - og i den har
då så lagt dine filer til dit framesæt - som du rigtigt nok har kaldt
index.htm.

For at få det til at virke skal du have din index fil (dit framesæt) ud i
roden - der finder serveren den så selv - den leder altid efter filer med
navne som feks. index.htm, index.html, default.asp osv..

Du kan så godt have resten af filerne i dit framesæt til at ligge i andre
mapper, men jeg ville nok ikke kalde mappen for "index.htm", men nogen
andet. ( serveren kan ikke selv finde mappen index.htm og kigge ned i den
efter index.htm-filen).

I øvrigt fin hjemmeside om dine 4 hunde.

Mvh

KA

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 16-02-03 15:56

Kan du se min hjemmeside?
Jeg kan ikke.
Hilsen Ulla

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 16-02-03 17:05

I øvrigt en stor tak til KA for svaret, det vil jeg prøve.
Hilsen Ulla