Fingere revner
Fra : Kim Jensen

Dato : 13-02-03 20:51

Fingerne revner, har prøvet mange forskellige fugthedscremer uden den helt
store hjælp.
Der er store gener forbundet med det. Og det pokkers ondt.
Er der nogle der har en god ide. Til hvordan man slipper af med dette
problem, det kommer som regl hver vinter, og er der så reglmessigt hele
vinteren. Tros meget hyppigt brug af div. cremer, også dem fra Natur og
Trivsel.
kim.jensen@get2net.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-02-03 20:54

Kim Jensen wrote:
> [...]
> problem, det kommer som regl hver vinter, og er der så reglmessigt
> hele vinteren. Tros meget hyppigt brug af div. cremer, også dem fra

hej kim.....

du køber den creme (den allerfedeste du kan finde) som du har bedst
erfaringer med.....
så køber du et antal bomuldshandsker....
så hver eneste aften inden du går i seng vasker du hænder, og mens de stadig
er fugtige smører du et TYKT lag creme på, og altså så tykt at det ikke kan
nå at trænge ind.... trækker handskerne på og lægger dig til at sove.....

det skulle gerne hjælpe i løbet af en uges tid, men du skal stadig huske at
smøre hænderne i løbet af dagen, og pas på med at de ikke er fugtige..

en anden mulighed er parafin behandling som du kan få foretaget hos enten en
kosmetolog eller en negle behandler..... prøv at forhøre dig i dit
område......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Frederiksen

Dato : 13-02-03 22:44

> Er der nogle der har en god ide. Til hvordan man slipper af med dette

Ja, men det er ikke sikkert, at du er vild med den . Hvis årsagen "bare"
er at du har tør hud, så skal du spise noget mere animalsk fedt. Altså fedt
fra dyr - svinekød eller oksekød. Hvis det er pga arbejde med hænderne, så
kræver det handsker af en slags - afhængig af hvilket arbejde du har.

Mvh Maria

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-02-03 02:13

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"bare"
> er at du har tør hud, så skal du spise noget mere animalsk fedt. Altså

Jeg har haft gode erfaringer med levertran eller Udos Choice, så ikke
nødvendigvis animalsk fedt? Jeg har haft tør hud i ansigt, nærmere omkring
næse og på kinderne under øjnene, men efter Udo er det blevet meget bedre.

VH
Peter