Modem med fast hastighed på serielport
Fra : Pierre Soelberg

Dato : 13-02-03 20:30

Hej,

Jeg håber nogen kan hjælpe med følgende:

Jeg har forskelligt udstyr placeret forskellige steder i landet, og jeg
skal kunne ringe til et modem der ude, for at styre det.
Det udstyr der er tale om har RS232 interface, og sættes op til at
kommunikere med en bestemt hastighed på RS232 porten.

Jeg skal så have modemet til at tage telefonen når der er et indkommende
opkald, og sætte mig i forbindelse med det som modemet nu er tilsluttet
til der ude.

Jeg kan godt få modemet til at tage telefonen, og der bliver også
etableret en forbindelse, men jeg skal også kunne programmere modemet
der ude til at det skal køre med en fast hastighed videre ud på sin
RS232 port.

Jeg har prøvet med et Lasat modem. Problemet her er at det auto-detecter
hvad serieporten i remote-enden sender med, og indstiller sig efter det.

Eftersom det udstyr jeg har stående der ude ikke sender data ud, før der
kommer data ind, i form af kommandoer det kan forstå, så vil denne
hastighed aldrig blive indstillet, og jeg kan dermed ikke kommunikere
med udstyret i den anden ende.

Jeg har læst at man kan indstille US Robotics modems til at hastigheden
på RS232-siden kan sættes lig med hastigheden på telenet-siden (med
AT&B0), hvad der sådan set ville løse problemet, men det ville være
rarere hvis jeg en gang for alle kunne programmere modemet til at
hastigheden på dets RS232 port altid skal være fx. 9600 bps, uanset
hvilken hastighed der så bliver connected med på telefon-siden.

Er der nogen der kender et modem, hvor man kan det ?
Er der nogen der har prøvet AT&B0 på et U.S. Robotics modem (og faktisk
fået det til at snakke med udstyr som ikke sender noget ud før der
kommer noget ind) ?

MVH
Pierre

pierre punktum soelberg snabel-a skyradio punktum dk