Hjælp til køb af projektor
Fra : Erik

Dato : 13-02-03 17:58

Har fået bevilget køb af sub. weee...dog max kr. 20000.
Skal kun bruges til film via pc og surfing, skal ikke bruges i dagslys, så
der stilles ikke så store krav til lyssstyrke, men den skal kunne køre
1024x768, og selvfølgelig bred format films.
Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, og hvad kan anbefales?

mvh
Erik

Fra : Ole Stigaard

Dato : 13-02-03 18:22

"Erik" <erik@noemail.no> skrev i en meddelelse news:Xns9321B633E7FD6eriknoemailno@62.243.74.162...
> Har fået bevilget køb af sub. weee...dog max kr. 20000.
> Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, og hvad kan anbefales?

Levetiden og prisen på lyskilder, støj, justeringsmuligheder -er der mulighed for keystone korrektion ('trapez-formet billede'),
service -er der et aut. værksted tæt på din bopæl...

Visse projektorer har et tydeligt net ('grid') i billedet. Dvs. at de enkelte pixels er tydeligt adskilte. Andre bruger en anden
teknologi (micromirror?) og har et mere jævnt billede.

--
Ole S

Fra : Olesen

Dato : 13-02-03 18:33

> [...]
> 1024x768, og selvfølgelig bred format films.
> Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, og hvad kan anbefales?

Kik efter Philips nyeste modeller.
Eet af de få der kører ægte 16:9
og pære levetid på ca. 6000 timer.
Et normalt neonrør er ca. 8000 timer.

Pris ca. 20000 mener jeg...

Fra : Erik

Dato : 14-02-03 18:22

> Kik efter Philips nyeste modeller.
> Eet af de få der kører ægte 16:9
> og pære levetid på ca. 6000 timer.
> Et normalt neonrør er ca. 8000 timer.
>
> Pris ca. 20000 mener jeg...

Jeg kan finde en model der hedder Philips Garbo, hvor levetiden på pæren er
6000 timer, men den findes tilsyneladende kun i svga..

Valget må vist stå imellem en cBright XG1 i xvga og Garbo svga.

Hvis jeg skipper det med at surfe og vil nøjes med at bruge den til films
får jeg vel ikke noget ud af højere opløsning end svga?

Hvad ville du vælge af de to til films only?

Tak for hjælpen
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-03 02:24

> Har fået bevilget køb af sub. weee...dog max kr. 20000.

Spørg evt. på dk.teknik.tv+video der bliver ofte snakket om den slags..

Mvh
Allan

Fra : Erik

Dato : 15-02-03 11:07

> Spørg evt. på dk.teknik.tv+video der bliver ofte snakket om den slags..

tak, det vil jeg gøre.

Mvh
Erik