Hvilken Processor??
Fra : Zapzone

Dato : 12-03-01 17:37

Jeg står og skal snart til at købe ny processor, men jeg aner sq ikke
hvilken en jeg skal vælge...
Er der nogen der kan anbefale noget?
Jeg har kik på en T-Bird 1000 eller 1200, kan de betale sig at give 700 spir
mere for 1200'eren frem for 1 ghz'eren?

På forhånd tak.
/Zapzone

Fra : DaWizeGuy

Dato : 12-03-01 18:04

"Zapzone" <zapzone@cyberdude.dk> wrote in message
> [...]
> hvilken en jeg skal vælge...
> Er der nogen der kan anbefale noget?
> Jeg har kik på en T-Bird 1000 eller 1200, kan de betale sig at give 700

Hvis du ved lidt om overclocking kan det ikke betale sig, idet man sagtens
kan får en 1GHz T-Bird til at køre 1200MHz. Men selvfølgelig er der jo lidt
"snobeffekt" i at have markedets hurtigste processor

----
Mvh
Anders

Fra : Dr.Iskold

Dato : 12-03-01 18:08

ja! men den snoppe efekt ryger jo hurtigt, der kommer jo hurtiger
processoere en jeg skifter underhylder, så mit råd vil være, en 1000, da der
er lidt snoppeefekt i at kunde sige "jeg har én G" og så kan man jo altid OC
den til 1200, og peje finger af dem der har købt en 1200, for de ekstra
penge ikk.
henrik

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 17:02

Fra : Nice1

Dato : 13-03-01 17:02

> T-Bird 1200 er for dyr
> P III og P 4: Fuck it - det er ikke pengene værd (i en single-CPU-PC)
>
> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Jeg syntes nu nok lige du skal passe lidt på med at sige at man bare skal
fucke P4.
Pentium4 har 400 Mhz FSB og langt hurtigere og bedre cache. Den er også
bygget fra grunden og op.
Nu vil du måske sige at den ifølge mange benchmarks ikke holder stand imod
AMD Clawhammer, men det er jo klart når benchmarken ikke understøtter P4's
nye instruktionssæt, NetBurst samt at der næsten ikke er lavet nogle
benchmarks som kan bruges med en P4 endnu. In-a-box versionen leverer også
RDRAM med, og så er det jo kun moboet man skal ud og investere i.
Folk ved udmærket godt at Intel endelig har lavet en dræber CPU, de vil bare
ikke indrømme det og begynder derfor at hakke ned på Intel som man altid har
gjort. Bare fordi det er et mærkevare skal det straks rakkes ned på.

M.v.h.
H.C. Bruus

Fra : DaWizeGuy

Dato : 13-03-01 17:55

"Nice1" <dsl21602@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
har
> gjort. Bare fordi det er et mærkevare skal det straks rakkes ned på.

Man skal også have en ny strømforsyning. Men ellers er jeg enig i resten.

----
Mvh
Anders

Fra : Sune Petersen

Dato : 13-03-01 21:08

Samme her...

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 23:23

Fra : Nice1

Dato : 13-03-01 23:23

Intel har lige sænket prisen på P4 med 30% - mon ikke det kan mærkes?
Prisen falder hurtigt - og der er allerede mange motherboards der er
Socket462 ready.

"Villy Jensen" <vje@get2net.dk> skrev i en meddelelse

P4's
> bare
> har

> Jeg mener nu stadig at man får mest 'bang for the buck' ved at købe
T-bird.

Fra : Nice1

Dato : 13-03-01 23:25

Det skal selvfølgelig lige nævnes at AMD rent markedsanalytisk har været
foran Intel med deres slotA Athlon i sin tid, og det skal de da have ros
for.