Printer
Fra : Spinner

Dato : 13-02-03 13:44

Kan man gøre noget ved sin opsætning, således at min printer ikke "stjæler"
så meget af cpu´en...?

Spinner

Fra : Noller

Dato : 13-02-03 19:25

Sluk for printeren når du ikke bruger den.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-03 20:52

In article <3e4b9282$0$13200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Spinner wrote:
> Kan man gøre noget ved sin opsætning, således at min printer ikke "stjæler"
> så meget af cpu´en...?

Køb en anden printer som ikke er en Windows printer.
Ordet Windows er engelsk og betyder ressourcekrævende og langsomt.

En printer der forstår eksempelvis PCL eller PostScript forstår
højniveaukommandoer, og genererer selv prikkerne. En Windows
printer (også kaldet GDI printer (Grædefærdig Dum Ide)) skal
bruge computerens CPU til at lave eksempelvis en linie tekst
om til 120 linier af 2400 sorte og hvide (eller farvede) prikker.

Hvis du kan sætte din printerport til ECP+EPP mode så kan det
muligvis også hjælpe. Gøres i BIOS.

Fra : Spinner

Dato : 16-02-03 08:52

Mange tak for de kloge ord....!!