En "fedekur"
Fra : Thomas

Dato : 13-02-03 13:27

Hej alle!

Jeg ejer en rask, glad schæfertæve (blanding med lidt briard) på godt 1½ år.
Normalt spiser hun Eukanuba large breed samt lidt rester fra min aftensmad.

Mit "problem" er, at hun er meget tynd. Egentlig talt er det nok ikke noget
problem, for hun er jo glad og aktiv, men jeg synes efterhånden hun ser
noget spinkel ud. Derfor vil jeg gerne fede hende lidt op, og jeg ville høre
herinde om der er nogen der har erfaringer med dette. Om der er noget godt
at bruge i hendes mad og/eller om det er en dårlig ide. Hun spiser ikke
særlig meget ... hun har adgang til al den Eukanuba hun gider spise, men hun
er ikke en hund som interesserer sig voldsomt for mad. Forleden da min
kæreste gav hende valget mellem en bold og en (ellers favorit-)godbid valgte
hun bolden.

Jeg sammenligner hende med en anden tæve (ægte schæfer) på samme alder, og
den anden tæve er noget kraftigere. Jeg vil gerne have lidt mere krop på min
hund, så det ikke ser ud som om jeg sulter den eller at hun er syg (som
nogen har spurgt mig om flere gange).

På forhånd tak,
Thomas

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 13-02-03 13:51

Hej Thomas

Jeg havde samme problem da jeg havde en labrador/schæfer blanding for nogle
år siden. Jeg fik så det råd at blande råt hakket oksekød i hans mad og det
hjalp.

Hilsen Betina

http://medlem.jubii.dk/betina79

Fra : Jynis

Dato : 13-02-03 14:21

"Thomas" <noreply@toemail.th> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> hund, så det ikke ser ud som om jeg sulter den eller at hun er syg (som

Har du prøvet at skifte lidt mellem forskellige slags hundemad. Det du
plejer at give er sikker godt nok, men din hund kan køre træt af det samme
hver gang. Hvis vi får hakkebøf hver dag bliver vi også trætte af det. Måske
det kunne hjælpe at give hende kogte kartofler eller ris med kød i. Det kan
være kakket oksekød , kylling eller fisk . Hundemad på dåse. Alt efter hvad
hun bedst kan lide. ( der er dobbelt så mange kalorier i kartofler , som i
andre grønsager). Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-02-03 11:45

Thu, 13 Feb 2003 13:27:20 +0100, Thomas wrote:

>Jeg ejer en rask, glad schæfertæve (blanding med lidt briard) på godt 1½ år.
>Normalt spiser hun Eukanuba large breed samt lidt rester fra min aftensmad.

Dit problem , som jeg ser det, er, at du fodrer med det forkerte.
Hunden kan åbenbart ikke li' foderet, og så er det til større hunde,
og derfor med mindre energi og proteiner.
Prøv at skifte til Royal Canin Medium Size. Der er alt i, hun skal bruge.

Jeg siger ikke, Eukanuba er dårligt, men mine vil heller ikke ha' det.

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Winther

Dato : 16-02-03 00:38

"Thomas" <noreply@toemail.th> skrev i en meddelelse

.. Hun spiser ikke særlig meget ... hun har adgang til al den Eukanuba hun
gider spise, men hun
> er ikke en hund som interesserer sig voldsomt for mad.

Har den adgang til maden hele tiden? Hvis den har, så er den jo aldrig
rigtig sulten.

Vh. Winther

Fra : René Kofoed

Dato : 21-02-03 22:11

Hej Thomas.
Har du talt med dyrlægen om det kan være orm??
MVH Susanne.