Køb af Scanner... Råd søges ;-)
Fra : Steffen V P

Dato : 12-03-01 17:32

Dav Gruppe

Jeg skal til at investere i en scanner, og har fundet ud af, at en
flatbed scanner er det bedste. Jeg har tænkt mig at bruge max 1500,-.

Jeg har selvfølgelig kigger lidt på www.edbpriser.dk og er kommet frem
til nogle alternativer:
Agfa SnapScan E40 (1200x2400dpi / 42bit / USB) til 1478,- eller
Acer Prisa 640U (600x1200dpi / 48bit / USB) til 925,- eller
Canon N656U (600x1200dpi / 42bit / USB) til 865,-

Så her jeg et par spørgsmål:
1: Hvilken en er den bedste (mest brugervenlige, nemmeste installtion,
bedste support, etc.)?
2: Er den større opløsning og bedre farvedybde alle pengene værd?
3: Kan det overhovedet betalesig at bruge så mange penge?
4: Skulle jeg vælge en helt anden?

Erfaringer og advarsler ville gøre godt...

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Fra : Zapzone

Dato : 12-03-01 17:40

Jeg har en HP ScanJet 3300C...
Den scanner i hvert fald SÆRDELES godt, den kan i hvert fald anbefales. Jeg
kan dog ikke helt huske hvad den kostede, men det kán du helt sikkert de
inde på ep.dk.
P.s. Instalationen går som en leg, og det kører UDEN probelemer.
/Zapzone

Fra : Albert

Dato : 12-03-01 17:56

> Jeg har en HP ScanJet 3300C...
> Den scanner i hvert fald SÆRDELES godt, den kan i hvert fald anbefales.
Jeg
> kan dog ikke helt huske hvad den kostede

Blandet føleser. Jeg har en HP 5300 (er faldet til 1475), og den scanner
også flot og hurtigt, men i forhold til min gamle Agfa Snapscan, så må jeg
sige at brugerinterfacet i scanneprogrammet er direkte elendigt.

Bruger du den kun til simple scanninger gør det ikke så meget. At den har
kopi funktion direkte fra scanneren er også ganske smart...

mvh Albert

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-03-01 17:57

Vær opmærksom på om pladen er af glas eller plexi glas (plastik), da plexi
glas plader let bliver riset og samler statisk støv.