Køb af bærbar?
Fra : lovend

Dato : 12-02-03 23:36

Hej med jer

Nu har jeg siddet og kikket lidt på www.edbpriser.dk ,da jeg skal have mig
en bærbar men hvad er godt? jeg syntes det er lidt af en jungle at finde
rundt i. Så hvis nogle af jer har gode erfaringer med noget ville jeg blive
glad hvis i ville dele dem med mig.

Det jeg kikker efter er...

1500-2000mhz
gerne 512mb ram men 256 kan også gå an
brænder hvis det kan lade sig gøre men er ikke så vigtigt
40-60bg harddisk
netkort
lyd kort

pris 15000-20000kr

kan det lade sig gøre eller er det helt skut ved siden af pris messigt?

mvh lovend

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 13-02-03 00:59

"lovend" <lovend@ofir.dk> wrote in news:3e4acc68$0$13165
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det jeg kikker efter er...
>
> 1500-2000mhz
> gerne 512mb ram men 256 kan ogs† g† an
> br‘nder hvis det kan lade sig g›re men er ikke s† vigtigt
> 40-60bg harddisk
> netkort
> lyd kort
>
> pris 15000-20000kr
>
> kan det lade sig g›re eller er det helt skut ved siden af pris messigt?

dell.dk - kig efter Inspiron 8200 - den ligger vist i det leje.

Har selv sårn en fætter (købt for et lille år siden med deraf følgende
mindre specifikationer :( - en dejlig maskine.

Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-02-03 09:41

"lovend" <lovend@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> 1500-2000mhz
> gerne 512mb ram men 256 kan også gå an
> brænder hvis det kan lade sig gøre men er ikke så vigtigt
> [...]

Jeps, som Thomas foreslår så kig på Dell.
De har fået en hjerneblødning mht.
priser på deres bærbare p.t.

Check denne Inspiron 8200
til 15.419,- - den kan jeg godt
sidde og savle lidt over

http://shor.ter.dk/560774213

--
Peter J

Fra : ottesen

Dato : 13-02-03 11:41

"Peter Jensen" <pj@no.spam.dreisler.dk> wrote in message

> Check denne Inspiron 8200
> til 15.419,- - den kan jeg godt
> sidde og savle lidt over

Har selv set på deres Inspiron 8200 tilbud, men er 8200 ikke lidt af en
klods? Selvf. en pris man til en vis grad må betale hvis man vil have en
all-in-one bærbar, men er det ikke set mere elegant andre steder? Nogen der
ved hvordan den er i forhold til 4150 mht design/vægt?

/ottesen

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-02-03 12:36

"ottesen" <ottesen_SPAM-MIG-IKKE_@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Har selv set på deres Inspiron 8200 tilbud, men er 8200 ikke lidt af en
> klods?

Det kan man godt kalde det.
Det findes fladere alternativer - bestemt.
Men specs er vist ikke til at tage fejl af

>Nogen der ved hvordan den er i forhold til 4150 mht design/vægt?

Den er lidt højere, ca. ½cm.
Vægt ved jeg ikke - kender kun personligt til 8200 og så
Latitude serien. Den er da småtung i forhold til de der
ultramobile sager på 1½kg.
Men igen - det er også en helt anden maskine man får i hånden
mht. til specs/performance. Bare se på grafikkortet i 8200.
Sådan en gang Radeon 9000 64MB på en 15" ultrasharp
skærm kunne da godt give anledning til lidt sjov i gaden
Men afgjort, hvis vægten er en meget vigtig parameter
så er det nok nærmere en Latitude man skal gå efter.
Men Dell's bærbare har i hvert fald generelt min varmeste
anbefaling ...
--
Peter J

Fra : Matthiessen

Dato : 17-02-03 18:54

"Peter Jensen" <pj@no.spam.dreisler.dk> skrev i en meddelelse

> Check denne Inspiron 8200
> til 15.419,- - den kan jeg godt
> sidde og savle lidt over
>
> http://shor.ter.dk/560774213

Prøv så og sammenlign den med denne bærbar fra ASUS (18.000 ca) :
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=L3800C-COM/200

så er Dell alt for dyre - er det det værd ?

/Anders

Fra : Jesper Juul

Dato : 13-02-03 19:25

> [...]
>
> 1500-2000mhz
> gerne 512mb ram men 256 kan også gå an
> brænder hvis det kan lade sig gøre men er ikke så vigtigt

Kan kun anbefale de bærbare jeg selv har haft, Dell Latitude og Fujitsu
Lifebook, det er fremragende bærbare som jeg aldrig har haft problemer med.

Jesper Juul