Cookies og Sessions
Fra : Dennis T. Holm

Dato : 12-02-03 20:21

Hej...

Jeg sidder med et problem, hvor jeg får en fejlmelding hvis jeg laver en
session_start(); og senere hen en setCookie.. eller rettere jeg får denne
fejl..

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output
started at /home/hkwebmaster/public_html/index.php:1) in
/home/hkwebmaster/public_html/index.php on line 46

Som jeg forstår det så kan det ikke lade sig gøre både at starte en session
og aktivere en Cookie.

Cookien som jeg laver bruger jeg til at kontrollere om en person har afgivet
en stemme i en stemmeboks som jeg har lavet, og min session skal jeg bruge
når en bruger LOGGER ind med brugernavn og password for at se om vedkommende
er logget ind (angående de rettigheder som brugeren har på siden).

Er det muligt på en eller anden måde at lave det hele om til sessions for at
undgå det med multiple headers ? .. Jeg har kigget på
session_set_cookie_params , men kan ikke helt forstå denne hvis jeg f.eks.
skal sætte en cookie med et bestemt navn og levetid..

Håber der er nogen som kan hjælpe.. Jeg er naturligvis også istand til at
komme med noget kode hvis det kræves for at kunne hjælpe..

MVH. Dennis

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-02-03 21:04

Dennis T. Holm wrote:
> [...]
f.eks.
> skal sætte en cookie med et bestemt navn og levetid..

du skal bare starte din side med

<?php
ob_start();

og slutte siden med.

ob_end_flush();
?>

så kan du sende lige så mange headers du vil.

-ulrik

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 12-02-03 21:17

Nopes

virker stadigvæk ikke. Får stadigvæk den samme fejl......

MVH.. dennis

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-02-03 21:33

Dennis T. Holm wrote:
> Nopes
>
> virker stadigvæk ikke. Får stadigvæk den samme fejl......
>
> MVH.. dennis

er første linie i din fil en blank linie?
hvis den er skal den slettes.

-ulrik

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 12-02-03 21:42

HEJ

JEPS .. det var det.. Men hvorfor fanden kan en blank linie have noget med
det at gøre ? .. det fatter jeg ikke lige.. :) .. men tak for hjælpen ..

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-02-03 22:09

Dennis T. Holm wrote:

> JEPS .. det var det.. Men hvorfor fanden kan en blank linie have noget med
> det at gøre ? .. det fatter jeg ikke lige.. :) .. men tak for hjælpen ..

der må ikke være noget "almindeligt" output mellem de headers du sender,
og en blank linie (eller newline) er output :)

--
"Virus due to computers having unsafe sex."
BOFH - excuse of the day
http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/