AMD vs. Intel
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-03 17:54

Hej gruppe.

Jeg har altid haft AMD lige siden min første computer.
Nu har jeg en AMD Athlon 1800+.

Det er lidt på tide at skifte, men hvor får man egenligt mest for pengene?

En T-bred 2400+ 2,0Ghz koster 1271kr.
En P4 2,0 Ghz koster 1559kr.

Hvor får man mest for pengene? Har hørt at en (eks) en Amd processor på
1600mhz yder lidt mere end en P4 på 1600mhz. Tilgængeld kan P4'eren
overclockes mere end Amd'en kan.

Hvad er folks meninger her?

Og lidt hjælp til mig selv. Jeg aner intet om P4 processorer, men er
Nortwood bedre eller dårligere end P4'eren.? Både ang. ydelse, stabilitet og
ren overclocking-mæssigt?

Mvh
Benny

Fra : Mark

Dato : 12-02-03 17:56

Kig evt på p4 2.4 ghz, koster lidt over 1700,- med box køler som skulle være
ganske udemærket.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-02-03 19:07

On Wed, 12 Feb 2003 17:53:39 +0100, Benny wrote:

<snip>

> [...]
>
>Hvor får man mest for pengene? Har hørt at en (eks) en Amd processor på
>1600mhz yder lidt mere end en P4 på 1600mhz. Tilgængeld kan P4'eren

En 1600Mhz har en performance rating på 1800+, hvilket vel svarer til en PIV
på 1750-1900Mhz, så ja en AMD har en højere IPC end en PIV.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I'm too sexy for my modem, too sexy fo*l*w^**&?- NO CARRIER

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-03 22:04

> [...]
>
>Hvor får man mest for pengene? Har hørt at en (eks) en Amd processor på
>1600mhz yder lidt mere end en P4 på 1600mhz. Tilgængeld kan P4'eren

Kig her, vuder selv http://home13.inet.tele.dk/thf/ under cpumark
Jeg gik efter max regnekraft da jeg laver 3D, så det blex en XP2600
i forhold til pengene, helst ville jeg have en P4 3.06HT, mennnn kr-.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thore Sorensen

Dato : 13-02-03 10:45

On Wed, 12 Feb 2003 17:53:39 +0100, "Benny" <ingenemail> wrote:

> [...]
>
>Hvor får man mest for pengene? Har hørt at en (eks) en Amd processor på
>1600mhz yder lidt mere end en P4 på 1600mhz. Tilgængeld kan P4'eren

Nu skal du jo lige huske på en ikke uvæsentlig detalje...
Hvis du skifter til Intel, skal du have nyt mainboard...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Per Moreau

Dato : 13-02-03 13:35

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal du jo lige huske på en ikke uvæsentlig detalje...
> Hvis du skifter til Intel, skal du have nyt mainboard...

> [...]
Jep, det er ikke lige så nemt som man lige tror det er.
Personligt ville jeg dog holde mig til AMD´s produkter.
Bla har de også lavet en Athlon der får P4´eren til at ligne en oldsag.
Godt nok har den mindre Ghz, men den foretager flere beregninger pr.
clockcyklus end en P4 gør.
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4047
Den skulle siges at komme i handelen til September.

Mvh
Per M.

Fra : Brian

Dato : 13-02-03 15:26

Per Moreau wrote:
> [...]

Det er jo nærmest en religions krig ;)

> Bla har de også lavet en Athlon der får P4´eren til at >ligne en
> oldsag. Godt nok har den mindre Ghz, men den >foretager flere
> beregninger pr. clockcyklus end en P4 gør.

Nu har du linket til Barton processoren.
Ifølge de seneste dages tests rundt omkring, ligger P4 3.06GHz og XP3000+
side om side.
Nogen benchmark vinder den ene, andre den anden.....

> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4047
> Den skulle siges at komme i handelen til September.

Mon ikke den kommer i handelen før.... hvis den ikke er ude nu !?

Men alt andet lige, er det heller ikke helt retfærdigt at sammenligne en
processor der _er_ på markedet, med en der, i følge dig, _kommer_ til
September

--
Hilsen Brian

Fra : Thore Sorensen

Dato : 14-02-03 09:30

On Thu, 13 Feb 2003 15:25:40 +0100, "Brian" <brian@post5NOSPAM.tele.dk>
wrote:

>Nu har du linket til Barton processoren.
>Ifølge de seneste dages tests rundt omkring, ligger P4 3.06GHz og XP3000+
>side om side.
>Nogen benchmark vinder den ene, andre den anden.....

Nu er det slet ikke sikkert, at Bennys mainboard kan håndtere en
Barton...ret usikkert egentligt...så skal han have sådan en, skal han
måske ha' nyt board alligevel...

....og så er Benny ikke blevet meget klogere...

....nogen er til islam...
....nogen er til AMD...
....nogen er til kristendom...
....nogen er til Intel...

En Intel CPU kører ved den angivne hastighed...AMD bruger et gammelt
Cyrix-trick...."performer som" -- akja...men AMD sælger lige nu flest
CPU'er (?)...de er også billige..

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-02-03 14:12

> ...nogen er til islam...
> ...nogen er til AMD...
> ...nogen er til kristendom...
> ...nogen er til Intel...

AMEN

> En Intel CPU kører ved den angivne hastighed...AMD bruger et gammelt
> Cyrix-trick...."performer som" -- akja...men AMD sælger lige nu flest
> CPU'er (?)...de er også billige..

Trick og trick - det er jo ikke helt løgn.

Anyway - Intel sidder stadig på 80-90% af det globale marked

http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,104103,00.asp

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-02-03 15:20

On Fri, 14 Feb 2003 14:11:32 +0100, Henrik Steen Larsen wrote:

> [...]

og nogen er til alt ??

<snip>

Rent faktisk var PR (Pentium Rating, senere omdøbt til Performance Rating
efter et sagsanlæg fra Intel) et AMD/Cyrix/IDT-Centaur nummer, Cyrix havde så
mest at vinde ved det og holdt fast i det indtil den bitre ende!

I denne genfødte udgave af PR sætter AMD processorerne i forhold til en
1.4Ghz ThunderBird.

Hvis du med hastighed mener taktfrekvens så har du ret!
Ja, billige og gode - skal dog nok blive godt når VIA C3 i løbet af året
kommer med SMP-support .... uha en fin server vi kan få lavet os

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Yoda am I, of Borg. Assimilated will you be.