USB-mikrofon som diktafon
Fra : Anders Hougaard

Dato : 12-02-03 17:46

Hej gruppe,

Jeg ønsker at optage universitetsforelæsninger direkte på min bærbare pc, og
tænker at en usb-mikrofon sikkert ville være udmærket til formålet. Er der
nogen, der har erfaringer med dette? Hvilke mikrofoner kan anbefales, og
hvordan er resultatet? Er en Minidisc-optager eller en diktafon i
virkeligheden bedre?

Mvh

Anders

Fra : Torben

Dato : 12-02-03 19:39

"Anders Hougaard" <anderx@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg ønsker at optage universitetsforelæsninger direkte på min bærbare pc,

Hejsa - mon ikke du bør smutte i dk.videnskab.jura først, for tror ikke det
er lovligt.... eller har du aftale med evt forlæser om dette ?

Torben

Fra : Peter Binderup

Dato : 12-02-03 20:41

Det lovlige er der ikke noget problem i - det kan sidestilles med at tage noter.
Desuden er det nok nemmere at spørge underviseren frem for at få en masse teoretiske svar via news.

Jeg vil nok anbefale at du bruger en minidisc eller tilsvarende og at du så anskaffer en forstærket mikrofon (der kan dog være et
problem hvis personen bevæger sig meget hvis mikrofonen er meget retningsfølsom).

/Peter