Amd xp 2400+ eller p4 2400mhz???
Fra : Jan vilhelmsen

Dato : 11-02-03 21:44

Hejsa...

Jeg skal til at have nyt bundkort, cpu og ram så jeg ville lige høre hvad
jeg får mest ydelse ud af.

Et amd bundkort + en xp 2400+
et p4 bundkort med p4 2400mhz.

Chipsets må i godt anbefale til begge dele.

skal være ddr ram.

Mvh

Jan V

Fra : Jacob

Dato : 12-02-03 02:49

"Jan vilhelmsen" <Jan-v@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa...
>
> Jeg skal til at have nyt bundkort, cpu og ram så jeg ville lige høre hvad
> [...]

p4 da den er hurtigere, men koster også 1000 kr mere. en amd 2400+ er kun på
2000 mhz

Jacob

Fra : Karsten Vinding

Dato : 12-02-03 08:09

"Jacob" <devnull@tiscali.dk> wrote in message

> p4 da den er hurtigere, men koster også 1000 kr mere. en amd 2400+ er kun

> 2000 mhz

Er det ikke en sandhed med modifikationer du kommer med her?

Hvis man læser diverse benchmarks, rundt omkring på nettet så klarer XP2400+
sig nu ret godt i forhold til en piv 2400, selvom den kører ved 2000Mhz. Man
kan finde ting piv'en gør hurtigere, men man kan finde ligeså mange ting
XP'en er hurtigere til.

Piv har et bedre OC potentiale, men hvis ikke man har OC i tankerne er det
ligegyldigt.

Jeg ville anbefale AMD'en, og så bruge de sparede kroner på et bedre GFX
kort / noget mere hukommelse, og dermed opnå endnu bedre ydelse.

Bundkortet skulle så være nForce2 baseret, f.eks. et ASUS A7N8X.

My humble opinion.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 12-02-03 13:44

> [...]
Man
> kan finde ting piv'en gør hurtigere, men man kan finde ligeså mange ting

At det hedder en XP2400+ henviser netop til, at den sagtens kan konkurrere
med en PIV 2400 MHz, selvom AMDen kun kører 2000 MHz.

Jeg kan kun være enig med Karsten!

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-03 15:01

>XP2400+
>Man
>
>At det hedder en XP2400+ henviser netop til, at den sagtens kan konkurrere
>med en PIV 2400 MHz, selvom AMDen kun kører 2000 MHz.
Yes, også lidt mere endnu, min XP2600(2080MHz) ligger og kører på samme
regnekraft som en 2.8 GHz P4 ca.
Men Jan, du kan se her. http://home13.inet.tele.dk/thf/ under cpumark, hvad
de forskellige processorer kan yde i Cpumark.

Også mig.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : jakob

Dato : 12-02-03 18:12

In article <b2crub$10ns$1@news.cybercity.dk>, karsten@vinding.adsl.dk
says...
> "Jacob" <devnull@tiscali.dk> wrote in message

Hvis maskinen skal støjdæmpes gøres dette vist også nemmest med en
pentium der udvikler mindre varme så vidt jeg husker

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan vilhelmsen

Dato : 12-02-03 18:59

Den skal nemlig ikke larme særlig meget.

Jeg har allerede bestilt en P4. Den er ikke dyrere end AMDen

Amd 2400+ med en nogenlunde støjsvag køler koster ca. 1800 kr.
P4 2400mhz box (som ikke larmer særlig meget) 1700kr.

Så jeg syns lige så godt at jeg kunne vælge p4.

Mvh

Jan V