mail til: mit_password@mit_domæne.dk
Fra : Kristian Stephansen

Dato : 11-02-03 21:17

Hej,

Håber jeg har fanget den rigtige gruppe - det er vist lige i gråzonen...

Jeg har modtaget en junkmail som den slags er flest, og som jeg ikke normalt
tænker det mindste over (udover det splitsekund der går med at slette
skidtet) med subject "Re: Document" og en nydelig .pif-fil på 64 Kb.
vedhæftet. Den fil indeholder W32.Sobig.A@mm siger Norton Antivirus.... nu
er jeg egentlig lidt ligeglad, for jeg klikker aldrig på den slags
alligevel...

Nej, det der undrer mig er, at mailen er adresseret til mig efter formlen
mit_password@mit_domæne.dk (det er ligegyldigt, hvad man skriver foran
@'et - det hele dukker op i min indbakke), hvor mit password er det, som jeg
af min host - Cliché.dk - har fået udleveret, da domænet blev aktiveret.

Domænet er helt nyt (1 uge), så jeg har ikke rigtig selv haft mulighed for
at dumme mig rent sikkerhedsmæssigt, men hvordan kan det lige være, at man
kan få tilsendt sådan en e-mail? Altså, mit password er vel mit og kun mit?

Det ser ikke ud som om, man kan ændre sit password hos Cliché, og jeg har
endnu ikke spurgt dem, om de ved hvad der kan være sket - hvis noget.

Er der nogen af jer, der har en ide, om hvad det er for noget? Jeg vedlægger
headeren fra mailen, men har i sagens natur erstattet mailadressen, den var
stilet til...

VH
Kristian Stephansen

--------------------------

From: <big@boss.com>
To: <MIT_PASSWORD@MIT_DOMÆNE.dk>
Subject: Re: Document
Date: Thu, 6 Feb 2003 12:26:11 +0100

Fra : Alex Holst

Dato : 11-02-03 21:27

Kristian Stephansen <kstephansen@yahoo.fjerndette.dk> wrote:
> Håber jeg har fanget den rigtige gruppe - det er vist lige i gråzonen...

Virus spoergsmaal hoerer i de fleste tilfaelde hjemme i
dk.edb.sikkerhed.virus.

> [...]
> vedhæftet. Den fil indeholder W32.Sobig.A@mm siger Norton Antivirus.... nu
> er jeg egentlig lidt ligeglad, for jeg klikker aldrig på den slags

Mange nyere orme stjaeler indhold fra tilfaeldige dokumenter eller email
og sender det videre. En del foelsomme oplysninger er i den senere tid
kommet i forkerte haender paa den konto.

Maaske nogen hos din ISP er kommet til at klokke i det?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-03 03:09

Alex Holst wrote:
> Maaske nogen hos din ISP er kommet til at klokke i det?

Hvilket måske ikke ville være specielt mærkeligt når der nu er tale om
Cliche ... ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 12-02-03 11:08

Hej,

[klip]
> Hvilket måske ikke ville være specielt mærkeligt når der nu er tale om
> Cliche ... ;)

Fortæl, fortæl... ?

VH
Kristian

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-03 20:45

Kristian Stephansen wrote:
> Fortæl, fortæl... ?

Rygtet vil bare vide at de er ret ustabile, og hvis man ikke kan få
et serverprodukt til at være stabilt, så kan man sgu nok heller ikke
finde ud af at sikre det...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)