Hund med til Tyskland
Fra : Karina og Christian

Dato : 11-02-03 21:04

Hejsa gruppe

Hvordan er det nu lige reglerne er?

Jeg har søgt i Google, og kan se, at emnet har været diskuteret en del gange
før. Jeg tillader mig alligevel at være til ulejlighed og spørge endnu
engang - for helt at være på den sikre side - i håb om at få et svar - eller
en henvisning til, hvor jeg kan søge et sådant - på vores konkrete
situation.

I anledning af, at jeg skal til tandlægen i Tyskland, har vi herhjemme
snakket om, at det kunne være hyggeligt, om vi nu gjorde mine lidelser
til en lille familieudflugt. Således kunne vi stoppe os, et sæt forældre og
en hund (Vaks elsker ganske enkelt at køre i bil) ind i bilen, og mens jeg
så er ved tandlægen, kunne de andre se sig lidt omkring i Flensborg - og
Vaks kunne lige få markeret en enkelt tysk lygtepæl eller to

Nu er det så bare, at spørgsmålet melder sig. Hvad med Vaks? Hvilke regler
gælder der for at medbringe en hund til Tyskland i én dag (vi tager afsted
meget tidlig morgen og er hjemme igen sent om aftenen)?

På forhånd mange tak for hjælpen
Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 11-02-03 21:09

Hejsa.

Alm vaccineret + rabies vaccineret og denne skal være en mnd gammel.

V H Gitte

Fra : Karina og Christian

Dato : 11-02-03 21:14

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message
[klip]
Hejsa Gitte

> Alm vaccineret + rabies vaccineret og denne skal være en mnd gammel.

Han har fået sin almindelige, årlige vaccination sidste gang den 12. august
2002.

Det vil sige, at det vi skal er at sørge for er, at han bliver
rabies-vaccineret, hvilket skal ske mindst en måned før udrejse?

Mange tak for svaret

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Søren Houlberg

Dato : 11-02-03 21:28

Hej Karina!

Ja - det vil det sige.

-og god tur - men husk lige at ikke alle tyskere er hundeelskere...

Hilsen

Mette Sofie - og Eyla (som er en tysker)

Fra : Karina og Christian

Dato : 11-02-03 22:25

"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> wrote in message
[klip]
Hejsa Mette Sofie og Eyla
> Ja - det vil det sige.
>
> -og god tur - men husk lige at ikke alle tyskere er hundeelskere...

Tusind tak for svaret.

Jeg kan se, at der må være dele af familien, der så må blive hjemme, da jeg
har tid ved tandlægen den 21. i denne måned, hvilket vil sige, at vi ikke i
tide kan nå at få ham rabies-vaccineret - men o.k. det går nok endda

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-02-03 23:04

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke i
> tide kan nå at få ham rabies-vaccineret - men o.k. det går nok endda

Ærgerligt at ikke hele familien kan deltage i udflugten .. men på nu
Vaks vaccineret så han er klar til næste tandlæge besøg .. .. jeg har
altid ladet mine hunde vaccinere mod rabies hvert år .. akkurat som de
har fået den årlige alm. vaccination ..
hejhils fra Ami

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 12-02-03 10:44

On Tue, 11 Feb 2003 21:04:00 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrotd:

>Hejsa gruppe
>
>Hvordan er det nu lige reglerne er?

,,,,,,,,,,,det kommer an på hvilken race din hund er ?alle Bull
&Terrier racerne, måske flere, det kommer an på hvad deres politikere
mener at er farligt for tiden! i Tyskland er der forbud imod visse
racer , og hvis du skal igennem landet med en af dem så skal du søge
på forhånd og overholde flere forskellige regler ,og hvis de ikke
bliver overholdt kan man få taget sin hund til en pension hvor den
skal være til de har tid til at lave mentaltest osv, men du har
sikkert ikke en af disse racer ellers havde du jo nok hørt om
tyskernes dogholocaust.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 12-02-03 10:47

http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/

her kan du læse om hvordan det kan gå hvis du har en race som tyskerne
ikke bryder sig om ! Og så kan man tænke hvilken race bliver den næste
tyskerne lægger for had ?