AGP problem... eller hvad ?
Fra : Brian

Dato : 11-02-03 18:32

Hejsa

Jeg sidder med et Asus A7a266 bundkort, hvor det ikke rigtig vil køre.
Fejlen viser sig ved, at når man prøver at spille, fryser computeren.
Det samme sker hvis man prøver at bruge 3DMark2001.
Uder installationen når den til et punkt hvor den siger: "Initializing
Textures Conversion". Lige så snart den begynder på det, fryser PC'en
Grafikkortet (Palit Geforce2 Ti) har været testet i en anden PC hvor det
kørte uden problemer.
Jeg har prøvet at resette Bios, og endda prøvet med 3DMark 2001 på en helt
frisk Windows XP installation... med samme resultat.

Jeg kører med en 300W PSU som tidligere har kørt med en lign.
konfiguration....

Alle forslag modtages med kyshånd !

--
Hilsen Brian

Fra : Brian

Dato : 11-02-03 19:22

Brian wrote:
> [...]
> helt frisk Windows XP installation... med samme >resultat.
>
> Jeg kører med en 300W PSU som tidligere har kørt >med en lign.

Glemte at skrive at det samme sker hvis jeg kører dxdiag.exe fra Kør....
Og CPU'en (T-Bird 1200) bliver max 53 grader, det er tjekket :)

Hilsen Brian Igen :)

Fra : **TwN**

Dato : 11-02-03 19:22

"Brian" <brian@post5NOSPAM.tele.dk> wrote in message
> Hejsa

<SNIP>
> Alle forslag modtages med kyshånd !

Det er højst sandsyneligt et driver problem....
Kører du med DirectX 8.1 eller 9.0? jeg har nemlig hørt at directx9.0 får
mange PC'ere til at fryse...!
prøv at opdatere til nyeste graffikkort driver fra nvidia.com
en anden ting kunne også være hvis spændingen over din CPU er for
lav(Vcore)...
Ved du hvad den står til? Ellers kan du aflæse det i din BIOS.

**TwN**

Fra : Brian

Dato : 11-02-03 19:44

Hejsa

**TwN** wrote:

> Det er højst sandsyneligt et driver problem....
> Kører du med DirectX 8.1 eller 9.0? jeg har nemlig hørt at directx9.0
> får mange PC'ere til at fryse...!

Jeg kører med den som XP har inde fra start, 8.1

> prøv at opdatere til nyeste graffikkort driver fra >nvidia.com

Gjorde jeg som det første....

>en anden ting kunne også være hvis spændingen over >din CPU er for
> lav(Vcore)...
> Ved du hvad den står til? Ellers kan du aflæse det i din >BIOS.

Den står til Auto (1.75V)
Inde i Harware Monitor opgiver den spændingen til at være 1.8V, så den
skulle være OK

Takker for forslagene :)

--
Hilsen Brian

Fra : **TwN**

Dato : 11-02-03 20:06

> Den står til Auto (1.75V)
> Inde i Harware Monitor opgiver den spændingen til at være 1.8V, så den
> skulle være OK

Så er det altså ikke et driver problem... :-/
og den er ikke overclocket?

**TwN**

Fra : Brian

Dato : 11-02-03 21:10

**TwN** wrote:

> Så er det altså ikke et driver problem... :-/

Det lader det desværre ikke til :(

> og den er ikke overclocket?

Nej, og den har aldrig været det.

Efter at jeg kørte den mislykkede dxdiag.exe, prøvede jeg igen senere. Der
sagde den at der var sket en fejl med DirectDraw testen, og spurgte om jeg
ville springe over den. Det sagde jeg ja til, og så gik den fint igennem.
Da jeg så testede DirectDraw efterfølgende, frøs den igen...

--
Hilsen Brian

Fra : **TwN**

Dato : 11-02-03 21:08

> [...]
> ville springe over den. Det sagde jeg ja til, og så gik den fint igennem.
> Da jeg så testede DirectDraw efterfølgende, frøs den igen...

Hmm... nu er jeg så ikke helt sikker på det her... men det tyder da på at
fejlen er blevet begrenset til at ligge i DirectDraw...
måske man kan finde en slags DirectDraw update et eller andet sted...?
Ligsom man i gamle dage installeret OpenGL sepperat..... :-/

**TwN**