Hvem er i?
Fra : Zirfelt

Dato : 11-02-03 15:50

Nu ved jeg hvor nogle af jer bor. Men hvem er i? Og hvilke hest/heste har i?
Lad os få lidt (heste)ansigter på.
Jeg bor på en gård lidt uden for Års. Der går mine 3 Islændere i løsdrift.
Jeg bruger dem kun til hygge ture.
Og så blev det din tur til at præsentere dig

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : Musen

Dato : 11-02-03 18:53

Nåja hvorfor ikke fortsætte nu vi er igang?
Jeg hedder altså Mia og bor somsagt i Brædstrup (eller nærmere betegnet i en
lillebitte "by" udenfor) på en lille gård med Nilco; en hoppe af
ubestemmelig race (der har været mange gæt ligefra 1/8 del islænder, traver,
Oldenborg osv. men jeg er egentlig ligeglad ) på 11 år og Ronzo; en
shetlændervallak på 2½ (ca.)
Derudover har vi Samson en grand danois på 2 år.
Jeg er uddannet pædagog og arbejder normalt med handicappede, men i
øjeblikket er jeg sygemeldt da jeg er gravid. Af samme grund bliver det jo
altså heller ikke til forfærdelig meget ridning i disse tider :o/

Det var vist det.
Venlig hilsen Musen

Fra : Anette Lindegaard Ch~

Dato : 16-02-03 23:00

Hej med jer

Jeg har været trofast læser i de sidste 2 år. Jeg har kun skrevet et par
indlæg i den tid.
Jeg er 28 år og har ingen hest og rider heller ikke mere, men er
tidligere(og nok for altid) hestepige.

Jeg begyndte at ride som 8-årig og fik min første pony, som 10 årig og har
haft 2 i min tid. Den sidste blev solgt da jeg var 15 og for stor til en
II'er pony. I den korte periode som hesteejer, fik jeg ikke noget indblik i
fodring m.m., da begge mine ponyer var opstaldet på rideskole. Til gengæld
var det en skøn tid med stævner - fortrinsvist spring - træning, og skønne
ture i naturen for det meste på egen hånd. Det er det sidste jeg savner mest
i dag.
Jeg har redet en del gange siden på lånte heste, lidt dressur og på en
kuldret fuldblodsgalophest.

Drømmen om at starte op igen lurer, men jeg er på 2½ år blevet mor til tre
dejlige unger og sidder stadig på skolebænken, så økonomien er heller ikke
til det.

Som sagt så har jeg næsten tjekket denne NG hver dag i to år og tjekker også
tit den blå avis for hesteannoncer. Hestelivet er desværre på standby - så
det er den eneste måde jeg snuse til en verden som engang var en del af min
hverdag, selvom jeg ikke oplever de gamle velkendte lugte, lyde osv.

Vh. Anette

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-02-03 19:53

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> wrote:

>Og så blev det din tur til at præsentere dig

Jammen jeg hedder Ole. Ikke ligefrem nogen årsunge, men ikke mange kan
følge med alligevel. Bor i Højby ved Nyk.Sj., og er skudt i alt med
heste. Jeg har hele 7 af slagsen. Jeg laver ikke andet end noget der
har med hest at gøre. Hele dagen. Og har til hensigt at fortsætte med
dette til jeg brækker halsen )

Hestene kom i følgende rækkefølge:

Pi, Islænder og både køn og venlig. Tilridning begyndt for få måneder
siden. 5 flotte gangarter som rytteren bare skal lære at bruge

Sally, Welsh Mountain, rides af "små størrelser". Meget livlig. Købt
på udsalg som "skilsmissehest". En hest jeg aldrig selv kan bruge, men
andre har stor glæde af hende.

Ramses, bulderbasse med masser af fart og mod. "Min hest" som bliver
rørt hver dag. Har en utrolig kondition. Galop i timevis uden at blive
træt. Han ELSKER at hente gæster på stationen, hvilket vækker stort
postyr.

Blue Butterfly, Pinto. Skulle være hingst, men mistede "noget" på
grund af hans venlighed og hans gangarter. Nu skal han være
western-hest. Tilrides til sommer. Skal være Louises hest.

Oliver, New Forest. Frækkeste hest der findes. Rides mest af Louise
der også rider western. Han følger nemt med Ramses i galoppen.

Emma, fuldblod og let til bens. Typisk dressurhest, men jeg prøver at
lære hende noget western, hvilket går ret godt are ikke "spin".

Cæsar. Frederiksborger. Læs om ham på http://caesar.soholm.com og græd
ud over hans sørgelige start på livet. Har det fint nu.

Louise som nævnes, er vor dygtigste rytter. Netop fyldt 14 år,
hamrende fornuftig og med det bestemte mål engang at blive berider.
Hun bor i København, små 100 km. væk, men familien flytter om kort tid
til Højby for hendes skyld. Hvabehva? Hvor mange har sådanne forældre?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 12-02-03 21:59

Hejsa alle!!!

Jeg er en af dem i nok ikke har hørt ret meget til, men jeg har været en
ivrig læser af denne NG i 2-3 mdr. (ikke så lang tid )

Jeg hedder Lise Brodersen og er 22 år gammel, jeg har 2 heste:

Chokee Boy: Min gamle vallak, som jeg købte som min første hest, da jeg var
14 år gammel, hen er en traver, fuldblod, oldenborg, trakhener blanding og
kan ikke noget særligt, andet end at løbe super stærkt ud over stubmarkerne,
trods hans snart høje alder (17 år til maj!!!)

Nr. Kappelgaard Fanaldo: Min dejlige lille (snart 170 cm i stg) hingstebasse
på 2½ år. Han er en DV med papirer (som vi ikke kan bruge til en skid, da
han ikke kan kåres og få bedækningstilladelse) men han er den roligste og
sødeste hast jeg har mødt meget længe....

I min fritid syr jeg læder, næsten alt kan jeg sy... tjener lidt til nyt
værktøj ved at sy grimer, seletøj og andet, som jeg sælger via min
hjemmeside, så er der noget i kunne tænke jer at få syet, så det passer og
bliver jeres eget specielle design, så skriv, måske kan jeg hjælpe dig (lige
lidt reklame

Ellers så går jeg bare hjemme og passer min lille datter på snart 5 mdr.

Mvh. Lise

Lædergrime, westernsaddel, seletøj mm. Speciel syes
Se mere på: WWW.sitecenter.dk/liselb

Fra : Berit Nielsen

Dato : 11-02-03 19:58

Ja, jeg hedder Berit Nielsen.
Bor i Højbjerg, lidt uden for Århus.
Og har som sagt begge mine heste opstaldet i Tranbjerg.
De står begge 2 i bokse.
Den ene ( Whiskey - DV født i 1990 ) har jeg haft i knap 7 år nu.
Se ham her : http://www.whiskey.ridesiden.dk/
Han er en suveræn dressur hest, og en endnu bedre springhest.
Og har hentet en masse flotte resultater i dressur.
Efter jeg fik ledegigt i 1999 har han mest gået lidt små stævner med min
datter,
Og hun passer og rider ham og har ham som sin.
Jeg har redet lidt skovture på ham, og arbejder lidt indimellem , når han
trænger til lidt irettesættelse.
Til sommer vil vi prøve at ride et par små distanceridt, da jeg tror at det
er noget jeg kan overkomme.

Min anden ( S.A. Wendy Shah - OX Araber født i 1996 ) har jeg haft i knap 6
år.
Se hende her : http://www.arabiskrideklub.dk/wendy_shah.htm
Hun har været en klar ener, hele sit liv.
Og er meget lærevillig, og arbejdsom.
Hun har fået rigtigt flotte resultater i alt jeg har brugt hende til om det
har været Arabershows, Dyrskuer eller Dressurstævner.
Desværre her en smede skade gjort hende ubrugelig, efter over 1 års kamp.
Så nu regner jeg med at sætte hende i fol, i foråret ved en skøn OX Araber
hingst.

Ud over mine heste har jeg en skøn rottweiler tæve fra 1997.
Og så har familien en lille fræk kanin..
Det var så hele den zoologiske have, nu kommer så menneskene i familien.
Min mand Jan ( hader heste ), de tager tid, koster penge og så lugter de.
Min datter Gitte på 12 år, elsker heste, så min mand kan have det rigtigt
hårdt ved middags bordet *G*

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 11-02-03 22:17

On Tue, 11 Feb 2003 15:49:56 +0100, "Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk>
wrote:

>Nu ved jeg hvor nogle af jer bor. Men hvem er i? Og hvilke hest/heste har i?

   Jeg bor som lige nævnt I Vordingborg på Sydsjælland. Jeg har
ikke hest - men part på en DV som kan ses her:
http://pictures.bananas.dk/Misc/2002-05-09/P5090342.JPG - sammen med
undertegnede.
   Han er opstaldet på den lokale rideskole som ligger omkring 1
km fra hvor jeg bor. Der er fri adgang til skov og strand samt store
stubmarker om sommeren/efteråret - hvilket jo er lækkert lækkert. Vi
har såmen også lige fået bygget nyt 20*70 ridehus og har kæmpe
ridebane så vi har sådan set lidt for alle. Galant og jeg benytter os
af det hele :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : john lundsgaard

Dato : 11-02-03 22:28

Jamen så er der jo mig.

John Lundsgaard, også lidt til års efterhånden.Jeg red i min tidlige ungdom
i nogle år, men har så holdt en pause (32 år faktisk!!).
Gift med Tove der også har redet i sin ungdom - og har holdt en næsten lige
så lang pause.
Kasper på 12 - gider ikke rigtigt det med heste
Katrine på 9 - bidt af en gal hest, og årsagen til at vi genfandt
interessen.

Vi bor i Hjelmdrup lidt uden for Egtved på en lille gård, med:

Fars hest: Malou 7 år- mest trakehner 1,55 var egentlig tænkt som fars og
mors hest, men temperamentet passer bedst til mig, vi er lige "voldsomme"
begge to.

Katrines (og lige nu også mors hest): Simone 8 år og 3/4 araber og lidt ??
1,42.

Begge heste købt for et år siden. Simone efter Katrine havde gået til
ridning i 3 år og Malou egentlig som selskabshest, men men men.

Malou var western redet og ja så tog det ene ord det andet, så nu er vi ved
at omskole Simone til western også. Jeg må tilstå, at western ridning har
gengivet os glæden ved at ride, og nye udfordringer )

Sidste skud på heste stammen er Indi, hun er pinto (halv Oldenborger halv
hest) og fra april sidste år, og hun er netop flyttet ind hos os, helt
præcis i søndags. og bortset fra at hun savnede sin mor den første aften, så
er hun nu accepteret af de to andre, og ser ud til at være tilfreds med sine
nye kammerater og sin nye boks.

Hilsen John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-03 08:34

Jeg hedder Christian Andresen, bor i Hinnerup.
Vi har 2 heste:
1 gammel traver på 19 år, hoppe som er mor til 2 føl, hvor af det ene just
er kørt til og venter på at starte sin karriere på travbanerne og
1 shetlænderpony vallak på ca. 8 år.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Heidi Falch

Dato : 12-02-03 22:00

Christian B. Andresen <mailto:username@domain.country> skrev:
>Jeg hedder Christian Andresen, bor i Hinnerup.

Hvor sjovt - jeg bor også i Hinnerup (ved Århus, for de ikke så
stedkendte

Af heste har jeg faktisk ikke nogen endnu, hvis man kigger på hvor
vidt dyret er købt eller ej, men jeg har sat mine klamme
troldefingre på en islænderhoppe på snart 4 år, som jeg har taget
mig af siden oktober 2001, hvor min ynglingshoppe på
rideskolen/stutteriet døde af tarmslyng ;o( Ejeren mente, jeg
skulle have et nyt "projekt" og det blev så Assa. Så jeg er helt
selv herre over, hvad hun kan af underlige ting - jeg har selv
lært hende det

Derudover har jeg en kæreste - ikke til heste, selvom han da synes
Assa er sød, og flot og alt det der, og ikke kan stå for hende,
når hun står og nufler hans fleecetrøje - og en fugl (som ikke
kan lide andre end sin "moar", heller ikke kæresten, selvom han
lige så ofte fodre og giver vand

Dyret (Assa altså) står på stutteriet i Mårslet, Stutteri
Ballebækgård aka Stald Balle.

Jeg fylder 29 for tredie gang d. 2. april, og *håber* sådan at
jeg får en extra fødselsdagsgave, nemlig et føl, da Assa blev
ifolet ca. 1. maj sidste år. Jeg har prøvet at lave den aftale med
hende, at hun skal fole med et hoppeføl på min fødselsdag, men jeg
er ikke sikker på, hun overholder det

--
Knus,

Trolden

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-02-03 08:53

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> wrote in message

> Hvor sjovt - jeg bor også i Hinnerup (ved Århus, for de ikke så
> stedkendte

Verden er lille

Fra : Heidi Falch

Dato : 14-02-03 21:17

Christian B. Andresen <mailto:username@domain.country> skrev:
<snip>

>Verden er lille

Åbenbart

Bor over det gamle Hinnerup Auto, hvis du ved, hvor det er - lige
ved banen

--
Knus,

Trolden

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-03 12:25

> [...]
> <snip>

> Åbenbart
>
> Bor over det gamle Hinnerup Auto, hvis du ved, hvor det er - lige

Der det der hvor der er et skilt med får ?

Fra : Marlene

Dato : 17-02-03 12:44

Christian B. Andresen <mailto:username@domain.country> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e50c679$0$138$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> wrote in message

> Der det der hvor der er et skilt med får ?

En bemærkning, der overhovedet ikke har relevans til emnet :) , men jeg har
lagt mærke til, at hver gang der har været indlæg fra Heidi Falch, så har
jeg ikke set det i gruppen. Er det, fordi hun/du sender direkte hjem til????

Mvh. Marlene.

Fra : Heidi Falch

Dato : 17-02-03 15:58

Marlene <tunne@heaven.dk> skrev:

> [...]
>været indlæg fra Heidi Falch, så har
>jeg ikke set det i gruppen. Er det,
>fordi hun/du sender direkte hjem til????

Nææh - jeg sender til gruppen hver gang. Har slet ikke mulighed
for at sende direkte til folk, da jeg bruger browseren til at læse
news med. (er der ikke en, der kan sende det videre til Marlene,
så hun ikke føler sig så alene

--
Knus,

Trolden

Fra : Heidi Falch

Dato : 17-02-03 15:57

>Der det der hvor der er et skilt med får ?

Nej - Vestergade overfor det tidligere Hinnerup Dyreklinik
(flyttede i slutningen af 2002) - der ligger Hinnerup Konfektion
på hjørnet. Du skal ind i byen *S* "min" ende af Vestergade blev
lukket for ca 6 mdr. siden.

--
Knus,

Trolden

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-02-03 14:39

> [...]
> (flyttede i slutningen af 2002) - der ligger Hinnerup Konfektion
> på hjørnet. Du skal ind i byen *S* "min" ende af Vestergade blev

OK, jeg forvekslede Hinnerup Auto med Hyundai forhandleren ved Samsøvej.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 14-02-03 22:52

On 12 Feb 2003 20:59:49 GMT Heidi Falch wrote:

> Jeg fylder 29 for tredie gang d. 2. april,

Det var da en fantastisk dag at ha' fø'lsdag!

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Heidi Falch

Dato : 15-02-03 11:34

Anders Bo Rasmussen <fuzz01@spamfilter.dk> skrev:

>Det var da en fantastisk dag at ha' fø'lsdag!

Ja da - du er måske også med i det kor?

--
Knus,

Trolden

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-02-03 08:42

Vi har en islandsheste-gård syd for Aalborg (Ellidshøj). Pt. går der 16
heste egne, opstaldede, i træning, til salg osv. Alle i løsdrift.

Se ect. gården, mv. på http://geysirheste.dk

Jeg tager også mange billeder af heste. De behøver ikke at være islandske :)

-dennis

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 12-02-03 08:48

Dennis Thrysøe <dennis@geysirheste.dk> wrote:

>Vi har en islandsheste-gård syd for Aalborg (Ellidshøj). Pt. går der 16
>heste egne, opstaldede, i træning, til salg osv. Alle i løsdrift.

Av! Jeg tror nok at jeg bor i "den forkerte ende" af landet

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Zirfelt

Dato : 12-02-03 09:18

Det var da en masse skønne svar. Tak.

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 12-02-03 17:34

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har en islandsheste-gård syd for Aalborg (Ellidshøj).

Hæ, det var jo lige før man skulle tage ind og kigge på jeres heste (og jer)
engang. Vi kører jo alligevel forbi hver mandag på vej til ridning.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-02-03 08:22

Trond Øyvind Hermansen wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ, det var jo lige før man skulle tage ind og kigge på jeres heste (og jer)
> engang. Vi kører jo alligevel forbi hver mandag på vej til ridning.

Du skal være hjerteligt velkommen. Hvis i rider ud (fra Lisa) så er der
også kun 10 min. på hesteryg (3 i galop).

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-02-03 17:08

> Du skal være hjerteligt velkommen. Hvis i rider ud (fra Lisa) så er der
> også kun 10 min. på hesteryg (3 i galop).

*G* Cool! I hvilken retning?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Tine Gade

Dato : 12-02-03 09:51

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-02-03 11:43

Hej

Jeg er lige flyttet til Fodby, men kommer ellers fra Hammer hvor min Pinto
Jacques også er opstaldet. Han er snart 7 år, og vi er i fuld gang med at
blive super gode til western

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Tanja Bromley

Dato : 12-02-03 23:15

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg hvor nogle af jer bor. Men hvem er i? Og hvilke hest/heste har
i?

27-årig bornholmer (den 4. eller 5. ende ? *S*) med 6 heste/ponyer i
stalden, som jeg da godt, kort vil præsentere:

Lasse: Min gode, gamle (14 år) Fjordgule, der har fuldt mig i tykt og tyndt
i 9 år efterhånden.

Jupiter: Min gadedreng - Pinto-vallak, kat. 1, 4 år og kommende
westernhest (pony!).

Calbar: Min "lille", lidt sky, og meget kønne, Quarter-vallak på 2 ½ -
også kommende westernhest.

Connor: Min ubestemmelige Oldenborgblandings-vallak, kat. 1, 4 år - der
desværre ikke er så egnet til western, og derfor skal sælges (med blødende
hjerte - han er min "baby-hest").

Smokey: Min mands QuarterLoosa-vallak (papirløs Appaloosa, hvis det skal
være helt korrekt) på 5 år.

Mumi (Trold): Min datters DSP-vallak, kat. 3, 7 år gammel - livlig, fræk
..... PONY

Vi bor på en lille landbrugsejendom midt på øen, og hele "banden" rider
western.
Jeg studerer p.t. til IT-Administrator samt foderkonsulent via
fjernundervisning - og så er jeg jo en uforbederlig HesteHeks

/Tanja

Fra : Anet

Dato : 13-02-03 13:54

Hej

Jeg hedder Annette, 34 år og har vores to heste hjemme på vores lille
landsted. Vi har i en frederiksborghoppe som jeg er ved at sælge og så har
vi en araber. Jeg er gammel dressurrytter men rider kun ture nu. Vi har egen
ridebane og bor meget dejligt for at ride skønne ture. Istedet for min
livlige frederiksborghoppe vil jeg købe mig en islænder. Jeg har dårlig ryg
og har svært ved at tage en stor hests store skridt. Det er dog med vemod at
jeg har taget den beslutning. Den lille araber vi har rider min datter på 13
år, min søn på 11 år (ikke så meget) og min mand på. Vi har en lille stald
med 3 bokse og hestene går udenfor på folden fra tidlig morgen til det
bliver mørkt. Vi bruger meget tid på hestene og ser det som hygge at have
dem gående herhjemme på gården.

--
Hilsen
Annette

Fra : Kim

Dato : 16-02-03 00:56

Nå ja da...
Jeg hedder Kim.
Har min daglige gang på "Strandgården" på Amager,
hvor famliens dejlige Haflinger "Wildstern" på 4½ år er
opstaldet.
Har desuden min gang på Ryttergården, osse på Amager, hvor
der drives rideskole, og jeg er dels elev, og dels sørger for en del
af rideskolens medlemsregnskab.
Har redet i 5 år, men er desværre startet noget sent, (er 48 somre) så nogen
superrytter bli'r jeg nok ikke. Men hva' pokker, bare man kan sitte
fast og ikke dratter af i tide og utide, og iøvrigt hygger sig med
ridedyrene, så er det vel ikke så galt.

--
Mvh, Kim Spur
kimspur @ tdcspace . dk

Fra : Musen

Dato : 25-02-03 20:55

klip---
Men hva' pokker, bare man kan sitte
> fast og ikke dratter af i tide og utide, og iøvrigt hygger sig med
> ridedyrene, så er det vel ikke så galt.

Jeg startede med at ride som 6- årig men falder stadig af i tide og utide
*GGG*
/Musen

Fra : Liz Brusgaard

Dato : 16-02-03 11:50

Hej Irene,
Kørte forbi i forgårs på vej ind til Aars, og på lang afstand ku' lige
skimte din heste. Lækkert byggeri du har. Vi bor mellem Farsø og Strandby,
på en nedlagt landbrug, 7ha. og fire arabere, til hygge ture og brug. Ikke
så langt fra Meldgaards som kragene flyver, men ikke på samme vej.
Vi kan heller ikke ses fra vejen..........!
Jeg, ældre af krop, ung af sind, vildt med heste, født og opvoksede med dem,
i UK og NZ, dansk gift, bosat i DK på 30. år, børn hjemmefra, tid til mig
selv og hestene. Nødt til at arbejde pga hestene!!!! Man, de er så dyrt i
drift.

Mange hilsener Liz

Fra : Anet

Dato : 16-02-03 12:32

Til Lis

Lidt nysgerrig. Vi har selv en araber. Hvem er de efter?

--
Hilsen
Annette

Fra : Liz Brusgaard

Dato : 16-02-03 21:49

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Til Lis
>
> Lidt nysgerrig. Vi har selv en araber. Hvem er de efter?

Hej Annette,
De to er føl efter min hoppe og fhv. hingst nu vallak.
Hoppen er fra '87, efter Mosher og Indian Kiss, med aner der fører tilbage
til Nazeer, Comet, Bilbao etc. Hingsten fra '86, er efter Pargos, (nu
afdøde men en af Sveriges mest benyttede hingste til sports ponyer,
Blommerød Stutteriet) og Natishi, med aner der går tilbage til Bilbao,
Comet, Skowronek etc. Det er helt spændende at følge dem så langt tilbage i
tiden.

Hingsten (nu vallakken) er ikke reg. Længere historie, men kort fortalte,
blev han bragte til DK i '95 af en svenske dame, der har vist nok haft ham
siden han var føl. Han blev heller ikke reg. i Sverige, desværre. I '98/99
blev han fjernet fra hende pga misrøgt og solgt på auktion i '99 via
Hjørring politiet - til mig. Jeg forelsket mig i ham og vil have føl
du ved hvad jeg mener, ikke? Købte så en stærk (reg.) hoppe og fik de to
føl, sidste år og året før. Da begge føl er/var hingste føl er det lige
meget med stamtavle etc. og heldigvis for det, da jeg ikke har råd til at få
hingsten registreret i DK. Efter at have snakkede med både de danske og
svenske araberforeningerne, (de svenske kan se i papirerne at Pargos og
Natishi har været sammen, afkommet er bare ikke registreret - altså min
hest!) vil det koste mig en mindre formue.
Han skal eksporteres/importeres fra Sverige efter registrering derhenne, dna
testes og så registreres på ny i DK!!! Så gode er han heller ikke, selvom
jeg synes han er det!! Desuden lider han af allergi, måske pga mishandling,
måske ikke. Jeg ved det ikke. Damen er flygtet tilbage til Sverige og vil
ikke svar på henvendelse. Hun var ellers i TV nord - hendes ca. 20 mynder
(hunde) skulle også aflives pga misrøgte. De fandt rester af gulvtæpper i
maven på dem. Noget må have slået klik for hende!!

Hesten, var ikke til at kende som hest, helt sort af møg, meget tynde etc.
De vidste ikke hvad farver han var - han er ellers meget hvid, især her om
vinteren. Han havde opholdte sig i en meget mørk rum, uden lys eller luft,
i møg oppe til maven, uden mad og drikke i månedsvis. Dyrlægen troede ikke
at han vil kom sig, siges det. Men med gode og kærlig pleje ved Stald
Højmark i Vendsyssel, klarede han sig godt. Og nu nyder han livet her hos
mig. Og jeg kan love dig for, at vi, altså ham og mig, har et helt specielt
forhold til hinanden. Jeg har haft heste før, men ingen tåler sammenligning
med det vi har sammen.

Måske er der nogen herinde der kender noget til ham? Han har stået i
Vendsyssel, omkring Dronninglund tror jeg nok, med hans svensk ejer. Alt
hvad jeg kan få at vide om ham er vigtig for mig. Han er enorm bange for
reb! Han hadede at nogen rørede med hans ører, men nu elsker han det.
Trense var han også bange for. Der var så meget i begyndelsen!! Faktisk er
han nået meget langt når jeg tænker over det. Han er så stille og rolige at
enhver kunne kravle under ham, over ham etc. Jeg strigler ham (og de tre
andre for den sags skyld) uden nogen form for reb, grime osv. De har lærte
at bare stå stille så længe, også ude på marken. Han hader grimer også!

Det blev til en længere smør!!! Håber at du forstår det hele, ellers bare
spørge igen.

Mange vrinske herfra Liz

Fra : Anet

Dato : 16-02-03 22:21

Hej Liz

Arabere er meget skønne. Nogle gange har jeg lidt den opfattelse at folk der
ikke kender en araber rynker lidt på næsen af dem. De syntes at det er
hidsige og småskøre og ikke så store. Jeg har set dommere i
dressurkonkurrencer neddømme en hest i point fordi der var araber i selv om
den fortjente mange flere point.....nåh men vi har også en arabervallak på
snart 15 år. Han hedder Rainbow Warrior af Raadalgaard. Han er efter Touche´
og med Astara som morfar. Min mor købte ham hos en lille lokal avler da han
var 6 år gammel. Min mor havde ham så indtil han var 11 år gammel hvor han
så flyttede hjem til min lille familie på vores lille gård. Nu er det min
datter på 13 år, min søn på 11 år og min mand der rider på ham. Før gik han
dressur og endda ganske smukt og yndefuldt med skønne gangarter. Nu går han
mest ture afsted og hygger sig. Men når min datter rider ham lidt på banen
så står jeg faktisk hver eneste gang og beundrer hvor smukt og let han går.
Tænk at man kan blive ved med at beundre så smukt et dyr.....han er
simpelthen den nemmeste og mest behagelige hest som man kan tænke sig.
Aldrig gør han faktisk noget som han ikke må og hvis han er lidt ude på sjov
så kan man bare sig NEJ så kigger han på en med kloge øjne. Jeg tror på den
skrøne som jeg hørte for mange år siden om at arabere er klogere end andre
heste...ham her er ihvertilfælde.

--
Hilsen
Annette

Fra : Zirfelt

Dato : 17-02-03 14:15

Hej Liz
Næste gang du køre forbi, er du velkommen til at komme ind og se mine heste.
(hvis du vil være sikker på at der er kaffe på kanden ringer du lige inden)
Og jo jeg ved godt hvor Meldgaards er
--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : Liz B.

Dato : 17-02-03 21:16

Hej Irene,
Og tak for indbydelsen. Jeg kører faktisk den stik modsat vej hver dag for
tiden - Skive! Vi havde vinterferie sidste uge, derfor var der tid til en
tur til Aars!
Men hvis du er på disse kanter om eftermiddagen, er du velkommen til at
kigge ind. Jeg plejer at være hjem efter kl.15.00.

Hilsen Liz

Grønnerupvej 48, 9640 Farsø
98633026

Fra : Zirfelt

Dato : 18-02-03 15:43

Tak.
Jeg skal nok lige ringe inden

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : Lotte Maria Engilber~

Dato : 18-02-03 21:03

Jeg er ny her i nyhedsgruppen , men vil da oz lige præsentere mig og mine
heste.
Jeg er 25 år, har arbejdet som porcelænsmaler i 7 år men har nu taget en
kontoruddannelse som jeg håber medfører et job inden for marketing.
Jeg har to børn på henholdsvis 5 og 2, jeg opdrætter Norske skovkatte, har
en dejlig schæfertæve med navnet Zika og så har jeg 3 islandske heste.
Dísa: Dejlig og utrolig hoppe på 4 snart 5 år som jeg skal i gang med at
tilride.
Sötli: Dísa´føl, en rigtig drillepin der elsker at lave unoder især at velte
hegn men ellers en skøn hingst.
Fenja: Min lille baby, skøn hoppe halv søster til sötli(samme far)men som vi
skal sælge , da vi kun har græs til 2 heste.
Hermed oz en bøn til Jer som måske har lidt ekstra græs i nærheden.
Det var lidt om mig...

Hilsen

Lotte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-03 22:53

PRUUUUUH! Kunne også være jeg skulle beskrive mig selv, og min rytter.
Jeg hedder Gaudi, Stavsdals Gaudi, og jeg er en knabstrupper på 7½ år.
Jeg er født på Bornholm, og der gik jeg egentlig og hyggede mig i 4½
år, før jeg blev læset ind i en lastbil, og kørt til København. I
København har jeg levet en lidt omtumlet tilværelse, hvor jeg er blevet
flyttet fra det ene sted til det andet, det ene værre end det forrige.
Bortset fra lige det sted jeg står nu, der er de alle sammen rigtig
søde. Stedet hedder Ørholm gård, og ligger midt imellem Nærum og
Virum, sådan lidt nord for Kbh, små 20 km fra centrum. Det er en
stråbetægt gård, der er ganske idylisk, med skov lige uden for stalden.

Der bliver jeg passet i hovedet og røv, og en gang om dagen kommer
der en eller anden for at ride mig. Jeg har 3 faste ryttere og igang
imellem kommer der 2 andre der også rider på mig. 2 af dem rider mest
i skoven, heldigvis i hver sin skov, ellers ville det være ret kedeligt.
Den 3. rider dressur, og de 2 sjældne, der rider den ene dressur, og
den anden leger bare lidt, han er ikke så god.
Jeg elsker gulerødder, samt at gallopere, og springe. Dressur er lidt
kedeligt.

Min ene hovedrytter, og ejer hedder Jon, og han er 28. Han læser datalogi
på Københavns universitet, og har et godt arbejde ved siden af, der
giver masser af gulerødder, altså til mig men vist også til ham selv.
Sidste sommer flottede han sig og købte mig en sprit ny saddel, den er
rigtig flot. Når jeg tager den på er jeg staldens flotteste hest. Når
han ikke besøger mig begraver han sig i arbejde, for han har ikke nogen
sød hoppe at tage hjem til. Jon rider meget i skoven, men på det seneste
også en del spring og dressur, da vi skal til stævne på søndag. Det er
hans første stævne i maaaange++ år. Jeg tror han glæder sig, han kan
vist godt lide at ride konkurencer, men har vist ikke tiden til det her
mens han studerer, bare han snart var færdig, jeg kan nemlig også godt
lide at konkurrere. Jeg har været til nogle military stævner i Ringsted
sammen med min far. Det er skide sjovt. I kan foresten se et billede af
min far til et stævne på
http://www.pony.dk/pics/maja_lobi_ringsted_2000.jpg
Der er også et billede af mig, det er dog bare hjemme fra marken på
Bornholm hvor jeg voksede op.
http://www.pony.dk/pics/gaudi-1.jpg

Den anden hovedrytter hedder Maja, og er Jons lillesøster. Hun læser
til kemiingeniør på DTU. Hun rider mest dressur, men hun tager mig
dog også i skoven en gang imellem. Hendes mand rider mig også lidt
en gang imellem, mest i skoven, men han er ikke så god.

Så er der min nuværende halvpart. Hun rider også meget i skoven.

Men forrige halvpart glemmer jeg aldrig, ALDRIG. Hun besøger mig
en gang imellem, desværre alt for sjældent, men hun har altid
gulerødder med. Hun red dog kun dressur, men hun er så sød, og
har altid godbider med.

VRINSK fra Gaudi

Fra : Marlene

Dato : 19-02-03 09:34

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb55apm.qrh.bendtsen@brok.diku.dk...

Snip

> [...]
> http://www.pony.dk/pics/maja_lobi_ringsted_2000.jpg
> Der er også et billede af mig, det er dog bare hjemme fra marken på

Nej, hvor er den (hoppe eller vallak?) flot!

Mvh. Marlene.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-02-03 12:14

In article <b2vffl$k9m$1@news.cybercity.dk>, Marlene wrote:

> [...]
>
> I kan foresten se et billede af
>
> Snip
>
> Nej, hvor er den (hoppe eller vallak?) flot!

Hvilken af dem ;-D Den sidste url, aka "gaudi" er min, og det
er en vallak. Den første url er min fars, og far til min hest,
og det er en hingst. De har fået tappet sæd hvis nogen er
interesseret.

JonB

Fra : taina

Dato : 18-02-03 23:07

Hejsa!

Jeg er også lidt ny - det vil sige for anden gang. Jeg har nemlig været
computerløs i et halvt års tid og har derfor ikke kunnet følge med herinde -
ØV!

Nå, men jeg bor ved Vejle, er 29 år og i praktik som journalist - nok et af
de fedeste jobs i denne verden (i hvert fald hvis jeg skal sige det)

Jeg fik min allerførste hest for et år siden, en nuser lille
fuldblodshoppe - Florina - som jeg købte af min veninde.Men jeg har næsten
ikke redet hende, der har været masser af problemer. Desværre koster
problemer penge - og nogle gange mange penge - så det endte med, at jeg gav
hesten til et ægtepar, som beskæftiger sig med en masse alternative
behandler-ting. Nu må jeg "nøjes" med at låne et par dejlige, solide og
problemfrie oldenborgere.

Heldigvis har jeg fået ubegrænset klapperet på Florina, det er jo dejligt

Hygge fra tina

Fra : skingur

Dato : 21-02-03 22:03

http://www.kandu.dk/