Sløv mus ved højbelastning
Fra : M_abs

Dato : 11-02-03 14:40

Jeg har et lille men meget irriternde problem, når min computer arbejder
bare lidt (koder video) så bliver musen utroligt sløv at flytte, og dette er
selv om det program der arbejder hårdt er sat til "idle" / "lav" priotiet.
Problemmet er kommer efter jeg fik en Athlon XP 2000+, og det gælder både
under WinXP og Redhat Linux 8.0, så jeg tror godt jeg kan udelukke OS som
synderen.
Er det er ikke en måde man kan få musen til at køre ordenligt?

Mit System:
AMD Athlon XP 2000+
Soltek SL-75KAV med nyeste BIOS (Q11)
SDRAM PC133 512mb
Geforce2 MX 32 mb
Mus: PS-2 Dual Scroll fra A4-Tech (model: www-5)

OS:
Dual Boot
Windows XP SP1 + alle opdateringer, og nyeste drivere til alt.
Redhat Linux 8.0 (Gratis udgaven) Kernel 2.4.20-24.xx.xx + Alle andre
opdateringer

Fra : Madsen

Dato : 11-02-03 14:45

M_abs skrev:

> [...]
> arbejder bare lidt (koder video) så bliver musen utroligt sløv at
> flytte, og dette er selv om det program der arbejder hårdt er sat

Prøv evt. at stille opdateringshastigheden på PS2-porten op. Det kan
du gøre inde i Enhedshåndtering på WinXP under egenskaber for musen.
Om du kan det samme i Linux, ved jeg ikke, men det kan godt være
årsagen. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mus/sample_rate.png>

Madsen.

Fra : M_abs

Dato : 12-02-03 00:02

> [...]
> du gøre inde i Enhedshåndtering på WinXP under egenskaber for musen.
> Om du kan det samme i Linux, ved jeg ikke, men det kan godt være

Det var den første løsning jeg prøvede, den virker desværre ikke

Fra : Madsen

Dato : 12-02-03 00:28

M_abs skrev:

> Det var den første løsning jeg prøvede, den virker desværre ikke

Øv. Jeg kan ellers huske at det hjalp på min gamle pc som også havde
det samme problem i Win9x. Dengang kunne jeg bare ikke tune porten i
Windows så jeg blev nødt til at bruge et tredjepartsprogram til det.
(Det hed PS2Rate, eller noget i den stil).

Madsen.