HTTP 500 severfejl
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-01 16:26

Hej

Jeg har lige oploadet en online-shopping butik til nettet, på et webhotel som
understøtter ASP, men det virker ikke.

Gæstebog mm virker fint, men ikke selve siden.
Browseren skriver: HTTP 500 Serverfejl
Hvad der der galt?
Det virker heller ikke på min egen computer, kun gæstebogen.

Jeg har Personal webserver instaleret, men der må mangle en komponent.

Hælp mig !!!

P.s
Hjemmesiden virker som den skal den er et downloadet eksempel, men jeg kan
ikke få den til at virke....

Fra : Martin Lassen

Dato : 12-03-01 16:48

En http 500 fejl, betyder der er en fejl i din kode. Hvilken webserver
bruger dit webhotel? IIS4/IIS5.

Fra : Emil Rossing

Dato : 12-03-01 17:43

Hvis du bruger Internet Explorer, kan du gå i
Tools -> Internet Options -> Advanced og fjerne markeringen i "Show friendly
HTTP Errors"

- Så skulle du gerne få en lidt mere sigende fejl..

\Emil

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-01 20:36

Ok så er jeg så langt.... nu skriver den:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified

/it/database.js, line 5

Siden skulle kunne virke, da den er et færdig eksempel.....
Er der noget der mangler at blive instaleret...(ODBC) hvad det så er?

Her er indholdet af database.js, som der skulle vær fejl i:

<%

function createDatabaseConnection() {
con = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\");
con.Open(\"compactdiscount\");
return con;
}

function toSqlDate(date) {
return \"\'\" + date.getDate() + \"-\" + (date.getMonth() + 1) + \"-\" + date.getYear()
+ \"\'\";
}
%>

Håber at nogle kan hjælpe !

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-03-01 21:47

"Kim Jensen" <bredum@hotmail.com> wrote
> Håber at nogle kan hjælpe !

Hvorfor escaper du alle dine """ og "'" med backslash?

Og gider du ikke kigge på: <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-03-01 10:54

Hej

escaper alle mine \"\"\" og \"\'\" med backslash ??? det forstår jeg ikke, hvad menner
du?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-03-01 16:07

Kim Jensen wrote:

> escaper alle mine \"\"\" og \"\'\" med backslash ??? det forstår jeg ikke, hvad menner
> du?

Når du skriver " bliver det erstattet med \" - det er sikkert noget "webber.dk" gør for
dig. Prøv at kontakte dem - eller brug en rigtig news-klient i stedet for et
web-interface. Mon ikke der står noget på http://www.usenet.dk/ ?

M.v.h.

Jonathan