"historisk ridning"
Fra : john lundsgaard

Dato : 10-02-03 19:23

Hej undskyld overskriften, men jeg kunne ikke finde på anden dækkende
overskrift.

Nu til spørgsmålet:

I min ungdom (ca. 1970) var jeg i to sommer ferier på en ridelejr arrangeret
af noget der hed "Jydsk rideinstitut" i Vejle.

Sommerlejren blev afhold lidt udenfor Vorbasse, hvor der var bygget en
WildWest by med bjælkehuse og hele svineriet.

Lejren var opdelt i flere afsnit, med cowboy, indianer og soldater lejr, med
forskellig indkvartering, desuden også selve gårdens hovedbygning med
service center.

Som jeg husker det, var det et kæmpe område, med løsgående heste i meget
store folde, og som deltager i soldater lejren red vi runderinger hele
døgnet langs yderhegnet.

Jeg har flere gange være lidt rundt i Vorbasse, men tilsyneladende er der
slet ikke noget tilbage, af anlægget, eller det firma der stod bag.

Er der nogle af de andre "gamle" *SS* her i gruppen der kender lidt mere til
historien - og skæbnen for stedet.

Hilsen John