Apperat til at afhjælpe hovedpine(?)
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-02-03 18:59

Jeg er en af efterhånden mange, der ofte (næsten hver dag) lider af
hovedpine. Hovedpinen kommer umiddelbart fra muskelsmerter i nakken og
da jeg kører meget bil og sidder meget på kontor, er det umiddelbart
et uundgåeligt problem - siger min læge.

Så er det at jeg har hørt om et apperat som hedder noget med "No
Pain". Den skulle give elektrisk stimulerende massage (har jeg hørt)
og skulle løsne op for spændinger og hjælpe på hovedpinen.

Er der nogen der kender dette apperatur eller evt. har andre supergode
måder at blive fri for daglig hovedpine.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk
http://www.zelinski.dk

Fra : Mone

Dato : 10-02-03 20:39

"Brian B. Christensen" skrev d. 10-02-03 18:59 dette indlæg :

> Er der nogen der kender dette apperatur eller evt. har andre supergode
> måder at blive fri for daglig hovedpine.
>
> Mvh. Brian
> --

Hej Brian.

Ja jeg kender god det lille apperatur. Den hedder "Pain Gone" og du kan
købe den på apoteket og hos Matas (vil jeg tro) og den koster ca.
kr.300,-.

Det er rigtigt at den giver små elektriske stød til dine muskler, og er
også OK i en håndevending, kan godt mærke det letter. Men hvis man har
konstant "spændings-hovedpine", så tror jeg ikke lige det er den du skal
satse på.

Du kan læse noget mere om den her.

http://www.paingone.com/

Med venlig hilsen
Og held og lykke med det. Håber det kan lette lidt
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-02-03 20:46

On Mon, 10 Feb 2003 19:39:11 GMT, "Mone" <Mone.news@kandu.dk> wrote:

>Og held og lykke med det. Håber det kan lette lidt

Tusind tak. Håber også det hjælper. Panodil budgettet er efterhånden
for stort
--
http://www.patricia-brinch.dk
http://www.zelinski.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 11-02-03 10:13

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message

> Tusind tak. Håber også det hjælper. Panodil budgettet er efterhånden
> for stort
Jeg mener at have læst, at langtidsbrug af panodil kan give hovedpine!!!

Check lige med en hovedpineklinik, før du opgiver helt.

Tine

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-02-03 10:54

On Tue, 11 Feb 2003 10:12:58 +0100, "Tine Andersen"
<tine.andersen.nospam@sas.dk> wrote:

>Check lige med en hovedpineklinik, før du opgiver helt.

Hvor finder man sådan en?

Min læge er desværre ikke særligt hjælpsom. Jeg har fået nogle øvelser
jeg skal lave med nakken, mens jeg er på arbejde. Det hjælper desværre
bare ikke.

Nu ved jeg ikke hvor mange Panodiler man skal tage før det bliver
kriminelt, men jeg tager vel mellem 2-4 Panodil Zap om dagen.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk
http://www.zelinski.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 11-02-03 12:19

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvor mange Panodiler man skal tage før det bliver
> kriminelt, men jeg tager vel mellem 2-4 Panodil Zap om dagen.
Prøv at ringe til Rigshopitalet - det hedder hovedpineklinik eller
smerteklinik.

Det er langtidsbrugen af panodil, der giver hovedpine. Du skal ikke være
nødt til at tage dem hver dag.

Hvis du har råd, så brug nogle tusinde kroner på dig selv på en god massør
en gang om ugen i ca. 5-6 uger. Så er der bund i det, og du kan måske selv
holde det nede.

Jeg fik hjælp af at sove i vandseng - den er varm og bløder musklerne op
mens jeg sover, men det er absolut ikke alle, der kan trives med det.

En svømmetur i ny og næ er heller ingen skade til. Det giver en blid og
alligevel god brug af de der nakke-hals-muskler - rygsvømnin er bedst eller
en teknisk set god crawl. Man må jo helst ikke komme til at ligge med
bagoverbøjet nakke i vandet.

Tine

Fra : Mone

Dato : 11-02-03 10:49

"Brian B. Christensen" skrev d. 10-02-03 20:46 dette indlæg :

> Tusind tak. Håber også det hjælper. Panodil budgettet er efterhånden
> for stort

Ja tak, det kender jeg godt, og så er det heller ikke godt for
helbredet med alle de piller.

Det er nu underligt med piller, man får dem fordi man har ondt,
eller et eller andet, og når man så får dem, ja så bliver man syg
et andet sted. Det er skruen uden ende.

Iøvrigt kan jeg også anbefale dig en kiropraktor, det har i hvert
fald hjulpet mig mange gange. Og hvis man går jævnligt ca. 4
gange om året, så kan man altså godt holde det nede. :!

Mvh
Mone

http://www.kandu.dk/