Spørgsmål om RAID...
Fra : **TwN**

Dato : 10-02-03 18:29

Jeg så lige dette over i 'd.m.privat.edb' :
> Jeg er køber til 2 stk 40 GB HD, ATA100, 7200 rpm, 2/4 MB cache
> Det må ikke være Seagate, da de ikke duer til RAID

Er det rigtigt at Seagate diske ikke dur til RAID?! :-/
Ellers har jeg da vist lige spildt penge på at købe en 120Gb Seagate, som
jeg regner med at køre i RAID på et senere tidspunkt

**TwN**

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-02-03 19:17

> [...]
> Ellers har jeg da vist lige spildt penge på at købe en 120Gb Seagate, som
> jeg regner med at køre i RAID på et senere tidspunkt

1) søg i news:dk.edb.hardware.drev efter RAID og barracuda i emnefeltet

2) eller søg efter "raid seagate problemer" i Google grupper
http://groups.google.com/groups

Min konklusion:
Der er angiveligt probs med BarracudaV i stripe mode !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(derfor har jeg fravalgt BarracudaV til min nyeste PC!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 10-02-03 23:11

**TwN** skrev:

> Er det rigtigt at Seagate diske ikke dur til RAID?! :-/
> Ellers har jeg da vist lige spildt penge på at købe en 120Gb Seagate, som
> jeg regner med at køre i RAID på et senere tidspunkt

Nææ. har to 120gb baracudda V med 2mb cache. De kører i raid 0 og det
kører fint.

De sidder på en alm. promise comtroller og det er styresystemet (linux)
der tager sig af raid funktionerne. med hdparm kan jeg jeg læse omkring
40 Mb/sek fra en. Fra mit array ligger den mellem 70 og 80 Mb/sek.

Har hørt at det er lidt tilfældigt om de kan køre raid. Jeg har åbenbart
været heldig.

\Esben

Fra : sune vuorela

Dato : 10-02-03 23:33

On Mon, 10 Feb 2003 23:11:05 +0100, Esben Skov Pedersen
<spam@geek.linux.dk> wrote:

>Nææ. har to 120gb baracudda V med 2mb cache. De kører i raid 0 og det
>kører fint.

baracuda IV kan ikke
baracuda V kan godt

--