Elcan scopes
Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 10-02-03 18:02

Er der nogen herinde som kender til det canadiske kikkertmærke Elcan???

Thomas

Fra : Ole Sanvig

Dato : 29-05-05 17:06

Thomas Hauerslev Andersen wrote:
> Er der nogen herinde som kender til det canadiske kikkertmærke Elcan???
>
> Thomas

Det er dem, der leverer optiske sigter til forsvarets M95/96 og LMG'et.
Det canadiske forsvar bruger den samme model.

US Army og Marines bruger, i det store og hele, den samme kikkert. Den
er modificeret lidt, det drejer sig vist mest om, at der er markeringer
for buesekunder i okularet.

Så kvaliteten formodes at være i orden

Mvh Ole Sanvig

Fra : Grev Thomas

Dato : 31-05-05 18:18

Wow... tak for svaret haha kan ikke huske hvornår jeg postede det, men damn
det er lang tid siden

Har haft købt et og solgt det igen... men tak for svaret alligevel

Thomas

P.S. De bruger også Elcan til TMG'et .
Det natoptiske sigte til LMG og TMG er også ELCAN