Dyrlægeregninger af de store!
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-02-03 12:32

Hejsa!
I forbindelse med forsikrings-diskussionene er jeg blevet nysgerrig
efter, hvor store regninger folk er kommet ud for med deres hunde, og om
forsikringerne har dækket? Derfor vil jeg gerne lige høre fra folk med
den slags triste erfaringer:

Hvad fejlede hunden?
Hvad kom det til at koste?
Hvor meget dækkede evt. forsikring?
Hvordan gik det med hunden efterfølgende?

Jeg tænker her mest på regninger i kr. 10.000+ klassen.

Håber I vil være med i denne lille on-line undersøgelse *smil*
Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/

Fra : Berit Nielsen

Dato : 10-02-03 15:25

> Hvad fejlede hunden?
Hun havde sprunget et ledbånd i det ene bagben.

> Hvad kom det til at koste?
Den totale regning lød på næsten 18.000.- kr.

> Hvor meget dækkede evt. forsikring?
Det enste jeg selv betalte var konsultation, samt medicin.
Ca. 1000 - 1500.- kr i alt.

> Hvordan gik det med hunden efterfølgende?
Hun var på dyrehospitalet i ca. 3 uger i træk, så kom hun hjem.
Men desværre sprang såret op, og hun måtte igen på dyreklinikken.
Alt i alt var hun mere eller mindre på dyreklinikken i næsten 3 måneder.
Kun lige med et par enkelte dage hjemme.
Hun tabte sig ca. 15 kilo, på dyrehospitalet, fordi hun ikke ville spise.
Det var en kæmpe omgang, og havde jeg vidst det på forhånd havde jeg nok
ikke gjort det.
Men hun kom sig totalt, og havde 2 gode år, før vi desværre måtte aflive
hende grundet sygdom.
Vi var yderst tilfredse med vores forsikring, og fik lige nøjagtigt den
hjælp som vi betalte for.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 11-02-03 05:26

Må jeg spørge hvilket selskab du havde hunden forsikret?

Hilsen Betina

Fra : Berit Nielsen

Dato : 12-02-03 13:12

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
> Må jeg spørge hvilket selskab du havde hunden forsikret?
>
> Hilsen Betina

Hej Betina.
Mine hunde er forsikret i Topdanmark.
Og kan kun som sagt sige at jeg var / er yderst tilfreds med dem.

Hilsen Berit N

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 12-02-03 00:00

Hejsa!
Faktisk kom der endnu færre indlæg i denne tråd end forventet, skal man mon
læse det som at der faktisk er meget få her der har haft den slags
oplevelser?

Og til Berit:
Jeg forstår godt du måske ikke havde ønsket at lade din hund gå igennem al
den behandling hvis du havde kendt forløbet på forhånd. 3 måneder i
behandling uden for hjemmet ville jeg aldrig udsætte en hund for, men
desværre er forløbet jo sjældent til at forudsige fuldt ud.

Hilsen Dorthe

Berit Nielsen skriver:

Fra : Berit Nielsen

Dato : 12-02-03 13:17

> [...]
> behandling uden for hjemmet ville jeg aldrig udsætte en hund for, men
> desværre er forløbet jo sjældent til at forudsige fuldt ud.

Du har helt ret.
Desværre misforstod vi Dyrlægen tror jeg.
For vi havde troet der rent faktisk var tale om et ganske lille indgreb,
og at selve helingen slet ikke ville blive et problem.

Men vi fik mildest talt et chok,
da vi opdagede at hun var skåret op fra midt på hoften, og hele vejen ned
til underbenet.
Lige på kanten af benet.
Og så er det jo en selvføle at det sprang op, da det jo sker hver gang
hunden bøjer benet.
Det krævede yderste ro, og derfor var der kun dyrehospitalet hun kunne være
på.

Men skulle det ske igen.... ville jeg klart ikke udsætte min hund for det.
Og skulle min hund blive så syg at den ville være nødvendig at operere.
Ville jeg forud undersøge alt omkring operationen.
Så jeg var forberedt på alt.

Hilsen Berit N

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 12-02-03 15:34

For ca 11 år siden fik vi konstateret at vores hund hade visnet glide
plader i forskullene/ben.

Det blive lavet af 2 omgange og den gang var max erstaningen på ca 6-7000kr
i erstaning pr år, hvilket vores dyrelæge i århus holte sig under.
Det blev lavet .... det tog 3 månder hvor den ikke måtet lege med den anden
hund og jeg bar hinde op og ned fra anden sal (41kg den gang)

Det var sykisk hårdt så det klosser for hinde og vi vil ikke gøre det igen
...... en hund forstår ikke hvorfor man gør det og skælder ud hele tiden når
den vil lege !
Derfor da vi 1/2 år efter fik konstateret let HD valgte vi at den skulle
enten aflives eller gives til min far og mor som borde i hus og så kunne den
have 2-3 gode år der.

Den fik 5-6år gode år hos mine forældre

Det er den enste hund hvor vi har haft brug for det men vi har betalt til
2-4 hunde, men er nu holdt op. Det kan ikke svare sig, med mindre man
kalkuler med sådanne store oprationer.
Men som en anden her i grupen insunueres så vil jeg helle lade min hund
aflive næste gang frem for at den skal det igemmen.

Jeg har ex en kat nu der ikke kan bruge sit ene bagben ordeligt men den har
inge smærter og er stadig min hunds(den der nu har hvalpe) ynlings kat. Det
vil koste 6 uger i gibs for den .... DET er synd. Man afliver ikke hadikabet
mænsker derfor gør jeg det heller ikke med denne kat, men mindre den får
smærter men så ryger den også til aflivning. Jeg byder ikke en fri ude kat 6
uger i gibs! (den fanger stadig mus og fugle!)

Over vej grundigt om den ikke bare skal pansoneres(tjenste hunde) når
sådan noget sker eller aflives !

Operation er meget for vores skyld .... ikke for dyres !

HUSK hvis du vælger at tegne forsikringer siger ikke til dig når de ikke
længer dækker fordi den er for gammel!
.... det skal du sevl ... men du må godt betale for noget der ikke længer
er dækning på .... det syndes jeg er at snyde folk !

--
Hilsen Kai
Ibizans & 75% Berner Sennen Hvalpe krys klar til salg tirsdag i uge 15

Fra : Therese

Dato : 12-02-03 17:22

"Kai L J Rasmussen" skrev
> [...]
> .... det skal du sevl ... men du må godt betale for noget der ikke længer
> er dækning på .... det syndes jeg er at snyde folk !

Du har fuldstændig ret i, at man virkelig skal se sig godt for.
Forsikringselskabet skal nok blive ved med at kræve penge ind på din
12-årige hund, men når du skal have noget dækket, fortæller de, at
forsikringen ikke dækker, når den er over 10! Så det er jo ikke fordi de
ikke ved, hvor gammel din hund er.

--
Mange hilsner
Therese