E-mail sikkerhed
Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 10-02-03 12:28

Jeg har modtaget en mail som rutinemæssigt indeholder nedenstående tekst. Er
det så nemt at sikre sig rent juridisk mod evt. misbrug eller spionage?

This e-mail with attached documents is only for the intended recipient
and may contain information that is confidential and/or privileged.
If you are not the intended recipient, you are hereby notified that
any unauthorised reading, copying, disclosure or distribution of the
e-mail and/or attached documents is expressly forbidden, and may be a
criminal offence, and that X shall not be liable for any action
taken by you based on the electronically transmitted information.
If you have received this e-mail by mistake, you are kindly requested
to immediately inform the sender thereof and delete the e-mail and
attached documents.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-02-03 12:44

Tappe & Bang-Mortensen wrote:

> Jeg har modtaget en mail som rutinemæssigt indeholder nedenstående tekst. Er
> det så nemt at sikre sig rent juridisk mod evt. misbrug eller spionage?

Jep. Jeg mener det er Straffelovens §263 der beskytter brevhemmeligheden,
men det ved de mere om inde i dk.videnskab.jura

Evt. kan du besøge www.retsinfo.dk for at læse Straffeloven.

FUT: dk.videnskab.jura

--
Save aix1!

Fra : Martin Schultz

Dato : 10-02-03 14:30

"Tappe & Bang-Mortensen" <sbm@mortensen.mail.dk> writes:

> Jeg har modtaget en mail som rutinemæssigt indeholder nedenstående tekst. Er
> det så nemt at sikre sig rent juridisk mod evt. misbrug eller spionage?

Spørgsmålet høre mere hjemme i dk.videnskab.jura da det er der
de juridiske eksperter sidder.

Mit ujuridiske bud vil være at en sådanne tekst ikke er noget
værd i sig selv.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-03 19:27

Tappe & Bang-Mortensen skrev:

>Jeg har modtaget en mail som rutinemæssigt indeholder nedenstående tekst. Er
>det så nemt at sikre sig rent juridisk mod evt. misbrug eller spionage?

Nej da, men man sikrer sig at modtageren er i ond tro. Det kan
måske være en fordel i en retssag.

Selv synes jeg at det er noget værre pjat, og den ene person der
vedblivende sender netop den smøre til mig, har forsikret at hun
kun gør det fordi det forlanges af hendes firma.

--
Bertel

Fra : Geir Mork

Dato : 12-02-03 02:46

Hei, Stig,

Min ringe mening er at denne "traileren" er et to-egget sverd

1)
Man kan henvise til denne teksten hvis man feilsender epost eller hvis noen
andre videresender din epost til noen som absolutt ikke burde ha den, f.eks.
konkurrenter.

2)
Problemet med slike "trailers" er at email som sendes ukryptert (99% av all
email) over Internett er gjenstand for uregelmessig "tapping" fra såkalte
Information Brokers (les: profesjonelle industrispioner), og ordene
"confidential", "disclosure" og flere andre ord, vil typisk være
interessante ord å søke på.
En slik "trailer" kan da gi en falsk trygghet. Tapping av ukryptert email er
enkelt, men meget vanskelig å oppdage, og vil sannsynlig aldri føre til en
rettsak, og dermed har "traileren" kun en teoretisk virkning.....

What to choose......?.

-Geir
** Even if you're paranoid, that doesn't mean someone's NOT stalking you**