BioStrath
Fra : Iben Holst

Dato : 10-02-03 11:44

Hej!

Jeg har hørt at BioStrath skulle være rigtig rigtig godt for
mellemørebetændelse og i det hele taget for immunforsvaret. Derfor havde jeg
tænkt mig at prøve at give det til min søn.
Fås det kun i een udgave eller er der noget specielt til børn?
Er det i pilleform eller er det som mikstur?
Er det ok at jeg selv tager det selvom jeg ammer?
Er det på Apoteket eller hos Matas jeg finder det?
Hvad koster det?

Iben

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 10-02-03 14:06

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det i pilleform eller er det som mikstur?
> Er det ok at jeg selv tager det selvom jeg ammer?
> Er det på Apoteket eller hos Matas jeg finder det?

Min sundhedsplejerske anbefaler det som fast standard til alle børn over 1
år.
Mig bekendt findes der kun 1 udgave, dosing står på flasken såvel til børn
som voksne.
Det er flydende og smager ikke særlig godt, men du kan jo dryppe det i
noget, han kan lide.
Du kan købe det i helsekostbutikker og sikkert også i Matas
Sidst jeg købte det kostede det i omegnen af 100 kr. for 250 ml. Temmelig
drøj i brug, så lad dig ikke afskrække af prisen.
Du kan sagtens selv tage det mens du ammer.
Mange siger det virker, mange siger det ikke virker, men det skader i hvert
fald ikke (tror jeg ).
Mine unger har selv fået det i perioder for at styrke immunforsvaret men det
har absolut ingen effekt haft, men når sundhedsplejersken anbefaler det, er
det jo nok fordi det hjælper de fleste.
MVH Rikke

Nemme opskrifter?
Se: www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-02-03 14:10

Hej Rikke m.v

Torup & Bachmann <vagntorup@get2net.dk> wrote:

> Mine unger har selv fået det i perioder for at styrke immunforsvaret men det
> har absolut ingen effekt haft, men når sundhedsplejersken anbefaler det, er
> det jo nok fordi det hjælper de fleste.

Vi bruger det også pt. Og effekt ;-? Godt spørgsmål, vi tror det egl
ikke; men på den anden side, er det jo svært at vide, hvordan ungerne
ville have haft det, hvis de ikke fik det. Så tjah.

/Sebastian

> MVH Rikke

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Iben Holst

Dato : 12-02-03 09:30

> Sidst jeg købte det kostede det i omegnen af 100 kr. for 250 ml. Temmelig
> drøj i brug, så lad dig ikke afskrække af prisen.

Tager du fejl eller er det bare meget meget dyrere at købe det hos den Matas
jeg var i igår?! Jeg gav 119 kr for 100 ml......

Iben

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 12-02-03 15:20

> [...]
>
> Iben
>
>Hmmm, det er da muligt, jeg synes bare vores flaske var så stor!
Jeg tror bestemt ikke at Matas er dyrere end helsekostbutikkerne. Det er nok
mig!

MVH Rikke

Nye opskrifter på:
www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : -=temka=-

Dato : 10-02-03 15:53

Bruger selv også til mine børn og mig selv.. Det er meget godt, mine børn
har stort set ikke været syge i længe tid nu

Karina.. Mor til Emil, Maja og Thea

Fra : Musen

Dato : 10-02-03 22:00

Hej Iben¨
Jeg har faktisk selv lige været på jagt efter noget til min søn, og endte
med at købe Matas´ Ståimod. Det er nogenlunde det samme som Biostraht, men
noget mere skånsomt for maven og lidt billigere. Det smager rigtig grimt,
men det gør Biostraht også (den tager jeg nemlig selv Og imodsætning til
den, skal Ståimod kun tages een gang om dagen, mens Bio.. Skal tages tre
gange. Jeg har det ikke så godt med at skulle tvinge noget i min søn, og
blander jeg det i maden, ender han med ikke at ville spise (det har vi
prøvet), så det passer mig rigtig godt, at jeg kan nøjes med en gang.
God fornøjelse.
P.s. han har fået det en lille uges tid nu, og jeg kan ikke rigtig mærke
nogen forskel. Jeg har selv taget Biostraht i 14 dage, og er faktisk lige
blevet snothamrende fornølet for gud ved hvilken gang denne vinter...Såååeh

Venlig hilsen Mia

Fra : john-pilely

Dato : 11-02-03 06:34

Hejsa !
Man kan få Biostrath både som dråber, piller og som noget sirupagtigt. Koster det samme.
For mine børns vedkommende var eleksiren (det tykke) det bedste. Det smager rigtigt godt
og børnene elsker det (figen). Skal gives 3 gange dagligt på en ske (over 1 år).
Det hjalp mine børn m.h.t. øreproblemer og andet virus. Men du skal blive ved med at give det......

Held og lykke !

Hilsen Sanne

Fra : Iben Holst

Dato : 12-02-03 09:33

> For mine børns vedkommende var eleksiren (det tykke) det bedste. Det
smager rigtigt godt
> og børnene elsker det (figen).

Hvis det virkelig smager som figen, så må det være guf.*S*

Iben

Fra : Iben Holst

Dato : 12-02-03 09:36

> [...]
til
> den, skal Ståimod kun tages een gang om dagen, mens Bio.. Skal tages tre

Er Biostrath da ikke så godt for maven ?

Hvis det har samme effekt er jeg da med på at spare penge.

Jeg har nu givet min søn Biostrath 3 gange hvor jeg har blandet det op i en
smule kakaomælk og det er han helt vild med. Han siger det smager rigtig
godt og spørger faktisk om han ikke må få mere!*S*

Iben

Fra : Musen

Dato : 13-02-03 23:08

> [...]
> smule kakaomælk og det er han helt vild med. Han siger det smager rigtig
> godt og spørger faktisk om han ikke må få mere!*S*

Er det dråberne eller miksturen du giver ham? Jeg har nemlig selv lige
prøvet at blande dråberne op med kakaomælk og det smagte ligeså rædselsfuldt
som i saftevand *SSS*

Venlig hilsen Mia

Fra : Iben Holst

Dato : 17-02-03 18:22

> Er det dråberne eller miksturen du giver ham? Jeg har nemlig selv lige
> prøvet at blande dråberne op med kakaomælk og det smagte ligeså
rædselsfuldt
> som i saftevand *SSS*

Det er dråberne han får ... og hans synes altså stadig det smager rigtig
rigtig godt!!
Jeg er slem til at glemme at give ham det, men så husker han det selv netop
fordi han er så vild med det *G*

Iben

Fra : Musen

Dato : 13-02-03 23:10

klip...
> Er Biostrath da ikke så godt for maven ?

Ja se det sagde damen jo ikke noget om, kun at Ståimod var mere skånsomt.
Måske fordi jeg nævnte at Albert har døjet en del med diarre´ på det sidste?

> Hvis det har samme effekt er jeg da med på at spare penge.

Ja det var jo også det jeg tænkte

Venlig hilsen Mia