MS SQL 2000 timeout problemer
Fra : Jimmi Larsen

Dato : 10-02-03 10:55

Hej alle

Jeg har en rapport database, hvor der er linket nogle tabeller op mod
vores MS SQL 2000 server.

Når jeg forsøger at køre nogle af de "tunge" forespørgsler, får jeg
følgende fejl:

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

Fejlen kommer ikke når jeg kører forespørgslen i Query Analyzeren
direkte på serveren, men kun i access og i views på serveren.

Hvad kan ejg gøre for at afhjælpe problemet?

vh
Jimmi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-03 22:04

Jimmi Larsen skrev:

> Jeg har en rapport database, hvor der er linket nogle tabeller
> op mod vores MS SQL 2000 server.

Er databasen et Access Project (adp)? - og i givet fald hvilken
version?

Jeg har ikke nogen gylden løsning, men du får et par løse forslag.

> [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired

Kan du benytte OLEDB i stedet?

> Fejlen kommer ikke når jeg kører forespørgslen i Query
> Analyzeren direkte på serveren, men kun i access og i views på
> serveren.

Har du tjekket om du kan indstille timeout - fx i Access eller
måske i ODBC-kontrolpanelet?

> Hvad kan ejg gøre for at afhjælpe problemet?

Sidste bud - kan dine forespørgsler optimeres. Måske er der ikke
indeks de rigtige steder eller måske kan nogle forespørgsler
skrives bedre. Bruger du subqueries med IN i stedet for EXISTS?
(exists er klart at foretrække hvor den kan anvendes).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)