Autocad 2000 raster image
Fra : Erik Lund

Dato : 10-02-03 09:44

Jeg vil importere en tegning som "raster image" som baggrunds lag.
Denne tegning skal importeres i forhold 1:1. Jeg har kun de mål der
står på tegningen.
Hvordan rammer jeg den rigtige skala ?

Jeg tænkte på at lave en linie ovenpå en mållinie på tegningen hvor
der står en målangivelse. og derefter skalere linien til den korekte
længde. Men hvordan får jeg "raster image" til at følge med ?

mvh. Erik Lund

Fra : CADmageren

Dato : 10-02-03 09:58

Hej Erik.

Du skal importere billedet med IMAGE kommandoen.

Herefter skal du skalere imaget. Finder et referencemål, og lav en
SCALE, med reference på et af de mål du kender.

Med venlig hilsen
cadmageren.dk

Michael Christoffersen

http://www.kandu.dk/