Genbrug af graviditetstest-
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 10-02-03 06:33

Hejsa.

Vi har været ved at snakke om, om man ikke kan genbruge en graviditetstest ?
Hvis man nu tager den for tidligt og så prøver igen nogle dage senere - det
burde vel være muligt ?

På forhånd tak

Zille & Co.

Fra : Pia

Dato : 11-02-03 12:05

"Lene C. Petersen" <lcp@mailme.dk> wrote in message
> [...]
?
> Hvis man nu tager den for tidligt og så prøver igen nogle dage senere -

Hejsa

Det kan man saa vidt jeg forstaar det ikke. Urinen blandes med det stof,
der giver farve ved kontakt med graviditetshormonet, eller ikke hvis man
ikke er. Det er allerede blevet "aktiveret" een gang, og dur saa ikke
laengere. Det er bestemt aergeligt, da de jo er forfaerdeligt dyre! Man
maa hellere holde sig et par dage, og tage proeven naar man er helt sikker
paa, at graviditeten kan vises. (og jeg ved godt, at det naesten er
umuligt...da jeg foerst blev gravid brugte jeg 5 (!) tests bare lige for at
vaere sikker...og hvor er det bare fantastisk naar man ser den blaa linie!)

Pia

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-03 11:12

> [...]
?
> Hvis man nu tager den for tidligt og så prøver igen nogle dage senere -

Som cand.scient. i kemi mener jeg der er stor sandsynlighed for at de tørre
kemikalier på strimlen vil blive ødelagt af væde og uvirksomme ved genbrug.
Hvis det ikke er tilfældet, vil fabrikanten næppe oplyse om, at man kan
spare penge - en Libero-ble med en lille tår i kan man også lægge i solen og
bruge senere
Men sådant uæstetisk nærighed vil aldrig blive nævnt af sælgere eller på
emballage.
PRØV AT GENBRUGE, og hvis der sker positiv farve, så køb en ny og gentag.
RAPPORTER HER - jeg elsker anarkistisk omgåelse af det forventede