Sikkerhedstal
Fra : Jimmy

Dato : 10-02-03 02:10

Hej

På hjemmesider har jeg flere gange set en række tal og bogstaver skrevet i
en grafik-kasse med en masse streger i så det bliver sværere at aflæse.

Meningen er at scripts ikke kan aflæse koden og bestille en masse bøger
eller spille lotto osv.

Men nu kan jeg naturligvis ikke finde disse sites igen

Er der nogen, der kan fortælle mig noget omkring metoden?
Og er der nogen der har links til sites der anvender dette?

Mvh
Jimmy

Fra : Larz

Dato : 10-02-03 02:49

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in
> [...]
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig noget omkring metoden?
> Og er der nogen der har links til sites der anvender dette?

Jeg har også set det adskillige gange. Jeg kan heller ikke huske nogle
sites der anvender metoden...

Men det er vel simpelt, du tegner vel bare et gitter, og skriver noget midt
i og beder brugeren skrive hvad han ser (du kan evt gemme det du skrev i en
sessionsvariabel) og dermed vide med nogenlunde sikkerhed at det ikke er en
maskine du "snakker med"...

--
-
Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 10-02-03 06:47

Jimmy wrote:
> Men nu kan jeg naturligvis ikke finde disse sites igen

PayPal:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_registration-run

> Er der nogen, der kan fortælle mig noget omkring metoden?
> Og er der nogen der har links til sites der anvender dette?

Nu er jeg ikke selv hjemmeside designer, men jeg ved at PHP har et
grafikmodul, som kan lave grafik.
Man kan også bare kalde et andet program, som så kan retunere noget grafik.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-03 09:09

In article <mWC1a.319$Lg1.221@news.get2net.dk>, Jimmy wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig noget omkring metoden?
> Og er der nogen der har links til sites der anvender dette?

Paypal og yahoo mail anvender det.

Jeg ved ikke hvor godt det virker hvis man virkelig vil læse det.