[MSSQL] Tip ønskes!
Fra : Steffen Lieberkind

Dato : 09-02-03 21:05

Godt råd ønskes til følgende scenarie:

En ganske simpel tabel i en MSSQL Server 2000 der indeholder dokumenter:

ID ( autonumber )
ParentID ( int )
Indhold ( ntext )
Password ( nvarchar )

ParentID er blot et ID på et andet dokument i samme tabel, så der kan opnå
en hierakisk opdeling af dokumenterne. Password feltet indeholder blot et
password.

Jeg vil gerne kunne nedarve password beskyttelsen af et dokument, så et
dokument med passwordbeskyttelse aktiveret samtidig beskytter alle
dokumenter der hierakisk lægger under dette dokument. Jeg gerne undgå at
skulle sætte en eller anden variabel på alle underlæggende dokumenter hvis
de er beskyttet via dette parent dokument. Jeg vil også gerne undgå at
skulle køre en iterativ funktion på webserveren der ét nuveau ad gangen
finder parent dokumenter og tjekker efter om der er sat et password, i det
tilfælde at et underlæggende dokument tilgåes direkte.

Jeg vil helst køre ét SQL kald ned i databasen for at hente et dokument, og
samtidig vide om password evt. sat for et parent dokument på et vilkårligt
niveau - kan det lade sig gøre? Evt. med noget stored procedure eller lign.?

Hilsen
Steffen