Kalender problemer
Fra : Christopher Tracy

Dato : 09-02-03 14:50

Hej

Jeg har hentet en kalender fra http://www.four54.com/todo/ og prøvet at
indstalleret den på mit hotel, men der er åbenbart et eller andet galt:
http://www.zilch.dk/todo/index.php håber der en én der kan hjælpe mig
videre.

Mange tak på forhånd

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-02-03 19:48

Christopher Tracy wrote:
> [...]
>
> Jeg har hentet en kalender fra http://www.four54.com/todo/ og prøvet at
> indstalleret den på mit hotel, men der er åbenbart et eller andet galt:

Har du oprettet de tabeller i din database, som scriptet bruger?

--
Henrik Hansen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 09-02-03 19:02

Hej

> Har du oprettet de tabeller i din database, som scriptet bruger?

Jeg har oprettet den mappe som man skal "TODO" i databasen, men hvad er det
for tabeller jeg skal oprette ?

Jeg er meget ny i det skal lige siges

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-02-03 20:11

Christopher Tracy wrote:
> Hej

> Jeg har oprettet den mappe som man skal "TODO" i databasen, men hvad er det
> for tabeller jeg skal oprette ?
>
> Jeg er meget ny i det skal lige siges

mappe i en database? tror du mener tabel? de har vel en slags sql script
med de scripts man skal downloade, som man så skal loade ind i sin database?

--
Henrik Hansen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 09-02-03 19:18

Hej

> mappe i en database? tror du mener tabel? de har vel en slags sql
> script
> med de scripts man skal downloade, som man så skal loade ind i sin
> database?

Jo altså jeg oprettede en database kaldet TODO ...

Men nu kan jeg da godt se at der er en fil "TODO.sql" i det jeg har hentet,
hvor der står dette i:

CREATE DATABASE todo;

CREATE TABLE todo (
todo_id mediumint(9) NOT NULL auto_increment,
todo_title varchar(50) NOT NULL,
date date DEFAULT '0000-00-00' NOT NULL,
priority enum('Y','N') DEFAULT 'N' NOT NULL,
important enum('Y','N') DEFAULT 'N' NOT NULL,
description text,
PRIMARY KEY (todo_id)
);

Er det så meningen at jeg på én eller anden måde skal læse det ind i den db
jeg har oprettet ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-02-03 20:23

Christopher Tracy wrote:
> Hej

> Jo altså jeg oprettede en database kaldet TODO ...
>
> Men nu kan jeg da godt se at der er en fil "TODO.sql" i det jeg har hentet,
> hvor der står dette i:

SNIP

> Er det så meningen at jeg på én eller anden måde skal læse det ind i den db
> jeg har oprettet ?

det er lige netop det du skal gøre, dog skal du nok lige fjerne den
første linje, hvis du allerede har oprettet en database ved navn todo...
måden du får det ind i mysql er på (en af dem):

mysql -u din_bruger -p databasenavn < sqlfil

--
Henrik Hansen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 09-02-03 20:23

Hej

> [...]
> todo... måden du får det ind i mysql er på (en af dem):
>
> mysql -u din_bruger -p databasenavn < sqlfil

kool nu ser det ud til det virker, tak for hjælpen

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==