Penge hævet uden grund.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-02-03 13:57

Hej med jer.

Ved et tilfælde da jeg ledte efter en betaling på min netbank, opdage rjeg
en betaling til en boligportal jeg på ingen måde kender til.

Denne betaling er gennemført i 4 måden 2002, og jeg har ikke opdaget den før
nu, dumt ville nogle sige, men ikke desto mindre sandt.

Jeg har en fiks ide om at kontakte min bank imorgen, men kunne godt tænke
mig at høre hvad udsigterne er.

Er der noget der hedder forældelse på en sådan sag ?

Mvh.

Kim

Fra : Britt Malka

Dato : 09-02-03 14:53

On Sun, 9 Feb 2003 13:56:50 +0100, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

>Er der noget der hedder forældelse på en sådan sag ?

Der er nogle banker, der skriver i bunden af kontoudtoget, at hvis man
ikke henvender sig inden xx-uger (fx 3 uger), så betyder det, at man
har godkendt udtoget, men jeg tror ikke, at den holder i byretten. Der
må vel være fem års forældelsesfrist ligesom på det meste andet.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Fra : alexbo

Dato : 09-02-03 14:55

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev

> Jeg har en fiks ide om at kontakte min bank imorgen, men kunne godt tænke
> mig at høre hvad udsigterne er.

Hvis du overhovedet ikke kender portalen er det jo nok en fejl, den kan
banken rette.

På mit kontoudtog optrådte sidste år en betaling til Thy Elværk tror jeg det
var, jeg bor lagt fra Thy, jeg er ikke engang sikker på hvor det er.
Men det viste sig at være varer købt på et sterling fly, og ifølge min bank
var pengene gået det rigtige sted hen, det var kun mit kontoudtog der var
kikset.

mvh
Alex Christensen

Fra : MAndersen

Dato : 10-02-03 12:14

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig at høre hvad udsigterne er.
>
> Er der noget der hedder forældelse på en sådan sag ?

Jeg har prøvet det samme, det var bare et trykkeri der havde hævet kr. 75,-.
Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det var forkert og gik i banken. Jeg
skrev under på et stykke papir der skulle PBS(tror jeg nok) lov til at hente
oplysnigner.

Det viste sig at jeg havde købt et fiskekort over nettet, og i stedet for
fiskekort stod der så dette trykkeri - som skyldes at de anvendte en
dankortkode fra trykkeriet for at spare penge.

Så jeg fik en regning på 250 kr. fra banken/pbs. Det var surt.

mvh
MAndersen

Fra : alexbo

Dato : 10-02-03 21:36

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev

> Så jeg fik en regning på 250 kr. fra banken/pbs. Det var surt.

Det skyldes nok at du har forlangt beløbet tilbageført,
jeg sendte en mail til banken og udbad mig en forklaring på det for mig
uforståelige beløb,
og fik en ganske gratis forklaring.

mvh
Alex Christensen