Skydetårn
Fra : Steen Kristensen

Dato : 09-02-03 13:28

Hej!
Er der nogen der kan fortælle mig om det er lovligt at opstille et skydetårn
i en lysning i en skov, til brug ved riffeljagt.
Samt hvilke regler der er på dette område.

Hilsen Steen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 09-02-03 23:12

"Steen Kristensen" <steen_kristensen@adslhome.dk> wrote in
news:3e464846$0$71631$edfadb0f@dread11.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> Hej!
> Er der nogen der kan fortælle mig om det er lovligt at opstille et
> skydetårn i en lysning i en skov, til brug ved riffeljagt.
> Samt hvilke regler der er på dette område.

hentet på www.retsinfo.dk:

Jagt fra kunstige skjul

§ 1. Der må ikke drives jagt på pattedyr fra hus, hytte, jordhul eller
platform, der er hævet mere end 50 cm over det omgivende terræn, eller fra
andet kunstigt skjul.

Stk. 2. Jagt med jagtriffel må uanset reglen i stk. 1, drives på klovbærende
vildt og ræve fra en platform, der opfylder følgende betingelser:

1) platformen skal være anbragt mindst 200 m fra anden ejendom, medmindre
andet skriftligt er aftalt med ejeren af den anden ejendom,

2) platformen skal være anbragt i en skov på mindst 0,5 ha enten i en
bevoksning eller i et indre eller ydre skovbryn,

3) platformen skal være anbragt således, at den ikke virker skæmmende i
landskabet,

4) platformen skal være hævet mindst 3 m og højest 5 m over jorden,

5) platformen skal være en transportabel stigekonstruktion eller udført af
træ,

6) platformen må ikke være større end 2 m2, og

7) platformen må ikke være forsynet med overdækning eller med sider, der
måler mere end 85 cm i højden fra platformens vandrette plan.

§ 2. Jagtvåben må ikke medtages på en platform, hvorfra der ikke må drives
jagt.

Stk. 2. På en platform, der opfylder de betingelser, som er nævnt i § 1,
stk. 2, må der ikke medtages

1) haglgeværer, bortset fra kombinationsvåben og

2) jagtvåben i tiden mellem solnedgang og 1/2 time før solopgang.

§ 3. Ved jagt fra kunstigt skjul på fugle må gulvet eller ståstedet ikke
være hævet mere end 50 cm over det omgivende terræn.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-02-03 16:06

1) platformen skal være anbragt mindst 200 m fra anden ejendom, medmindre
andet skriftligt er aftalt med ejeren af den anden ejendom,

Hvad menes der ?? er det 200 m fra skel ??

/Martin

Fra : Torben F@rum

Dato : 10-02-03 16:59

Ja, 200 meter fra skel...