CD/bånd med lyde (fyrværkeri/torden)?
Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-02-03 13:21

Hej hundevenner

Som ganske nybagt og lykkelig ejer af en labrador på 8 uger, vil jeg nødig
havne i samme situation som mine forældre var i for nogle år siden. Deres
Golden Retriever var forfærdelig bange for torden og fyrværkeri, og det var
nogle gange et mareridt for dem og for hunden.
Jeg vil derfor meget gerne forebygge at vores lab. havner i samme situation,
og det kunne være ved hjælp af en CD med disse lyse, så hunden langsomt og
ved lavt niveau kan vænne sig til lydene. Iøvrigt skal hundes også bruges på
jagt når den alder kommer.
Er der nogen der har en sådan CD, eller ved hvor den kan købes?

Mvh. Henrik

Fra : Holm

Dato : 09-02-03 14:01

Henrik Jensen <fahmeda_fjernmig@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4647a2$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]

> jagt når den alder kommer.
> Er der nogen der har en sådan CD, eller ved hvor den kan købes?

Hej Henrik

Du kan købe CDén " Auritus" som indeholder mange forskellige lyde , bla.
fyrværkeri , torden og mange dagligdags lyde.
Jeg ved at mange dyrlæger har den , eller også kan du bestille den hos DKK ,
mener jeg !

Holm

Fra : Mari

Dato : 09-02-03 15:30

"Henrik Jensen" <fahmeda_fjernmig@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en sådan CD, eller ved hvor den kan købes?

Jeg ved at Bente Iversen http://www.biodyr.dk/ har solgt dem,
ved ikke om hun stadig gør det. Men ellers kan du få nogle
gode tips af hende.

/Mari

Fra : Max Larsen

Dato : 10-02-03 11:36

Jeg ved at Bente Iversen statig sælger dem.

Jeg syntes at det er en god ide at forebygge lydproblemer at at
benytte CD'en. Jeg har i flere år brugt CD'en til noget tilsvarende
over for de hvalpe jeg har opdrættet. Det har virket næsten som en
vaccinering mod lydangst.

Kærligst

Max

Fra : Finn Terkelsen

Dato : 09-02-03 16:09

Henrik Jensen wrote:
> [...]
> skal hundes også bruges på jagt når den alder kommer.
> Er der nogen der har en sådan CD, eller ved hvor den kan købes?

www.auritus.dk

Mvh
Finn

Fra : Søren Voigt

Dato : 09-02-03 19:31

> [...]
var
> nogle gange et mareridt for dem og for hunden.

Hej Henrik,

Det er trods alt et absolut mindretal af racerene Labrador Retriever der er
skudræd. Jeg synes at du skal spare pengene til CD etc, og så melde dig til
et brugsprøvehold i Dansk Retriever Klub. Her indgår skudtræning som en helt
integreret del. Gå ind på din region under links på
www.dansk-retriever-klub.dk

Hvis du gerne vil forebygge at hunden bliver bange for høje lyde, så kan du,
når du fodrer hunden slå med en ske på låget af fodertønden eller et
grydelåg. Efterhånden vil hunden associere larmen med noget godt, nemlig at
få mad. Det er vigtigt at du starter i det små, og efterhånden øger
lydtrykket så hunden vænner sig til larmen. Dette trick er fra James Douglas
videoen "træning af den unge Labrador".

mvh
Søren Voigt

Fra : Helle Jensen

Dato : 09-02-03 21:24

Hej Henrik

Tegnefilm er fortrinlige til at vænne hunden til mange forskellige lyde. Her
er der virkelig tju-bang og så videre. Så Disney sjov hver fredag kunne
måske optages og fungere på samme måde som lyd-cden.

Hilsen Helle