obligationer -newbie
Fra : Stig_investerer

Dato : 09-02-03 12:26

Når man køber obligationer til f.eks kurs 98, så får man rente som om man
har købt obligationen til kurs 100.
Det er ihvertfald min barnelærdom.

Spørgsmålet er: Hvis jeg køber en obligation til f.eks kurs 102 og den
effektive rente udgør 6,94 %
Får jeg så stadig kun rente som til kurs 100, eller skal jeg håbe at
obligationen ikke bliver udtrukket, og derved mister 2 %.

Spørgsmål 2: Vil det være en god forretning hvis jeg kan låne penge til 6%
og købe obligationer som har en effektiv rente på 6,94 %.

med venlig hilsen
Stig/

Fra : Frantz

Dato : 10-02-03 17:52

"Stig_investerer" <stigb@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Når man køber obligationer til f.eks kurs 98, så får man rente som om man
> har købt obligationen til kurs 100.
= JA det er korrekt af pålydende også kaldet hovedstol, du får eks. 5% af 100, som du gav
98 for.
> .
>
> Spørgsmålet er: Hvis jeg køber en obligation til f.eks kurs 102 og den
> effektive rente udgør 6,94 %
> Får jeg så stadig kun rente som til kurs 100,
= JA derfor SKAL du ikke købe obligationer hvor kursen er > 100

Jeg vil stærkt anbefale at du køber disse for egne penge og ikke lånte
http://www.xcse.dk/p-dk/obligationer/visalt.stm?isin=DK0009753469

Fra en der har 1,6 mio kr i obligationer, derfor

Fra : Leonard

Dato : 10-02-03 18:09

"Frantz" <ullered@sunsite.dk> wrote:

>Fra en der har 1,6 mio kr i obligationer

Hvad er egentlig det sjove i det?
- altså at have en stak penge puget til side, har du et mål, noget du
vil bruge dem til, eller er det bare sjovt at have penge og puge
sammen?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : kn

Dato : 10-02-03 20:55

> Fra en der har 1,6 mio kr i obligationer, derfor

Jamen, det er da rart for dig ! Og ?

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-02-03 20:12

"Frantz" <ullered@sunsite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil stærkt anbefale at du køber disse for egne penge og ikke lånte
> http://www.xcse.dk/p-dk/obligationer/visalt.stm?isin=DK0009753469

Hvorfor netop en REAL5/35...?

Mvh - Martin

Fra : Anders [4200\)

Dato : 19-03-03 22:40

> Fra en der har 1,6 mio kr i obligationer, derfor

Yeah right!!