Jakten och makten.
Fra : Erik-John Swärd

Dato : 09-02-03 11:56

Hur är det möjligt att Svenska Jägareförbundet kunnat medverka till
inplantering av varg i Sverige?
Att förre partisekreteraren i S, Bo Toressons utnämning till ordförande och
nu senast spekulationerna om ytterligare en regimtrogen, fd ÖB Owe Viktorin
väcker farhågor om att jägareförbundet inte är något annat en
kolloboratörsorganisation var syste är att behålla lugnet i skogarna medans
jakten succesivt förbjuds.

Särskilt stollefieringen och cencureringen av kritiska röster på
http://www.jagareforbundet.se/forum/ bekräftar detta.

Fra : Søren Voigt

Dato : 09-02-03 19:18

"Erik-John Swärd" <sward@reklamfälla.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> väcker farhågor om att jägareförbundet inte är något annat en
> kolloboratörsorganisation var syste är att behålla lugnet i skogarna

Er jeg den eneste der ikke fatter en lyd af dette?

mvh
Søren Voigt

Fra : Nils Nilson©

Dato : 09-02-03 19:20

"Søren Voigt" <soren_voigt_fjerndette@hotmail.com> skrev i meddelandet news:3e469b79$0$11048$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Viktorin
> medans
>
> Er jeg den eneste der ikke fatter en lyd af dette?

Ja.

--
Nils Nilson©

"Berätta var du bor så kan jag ställa upp
och slå ihjäl dig helt gratis."

(Morgan Ohlsson 2003-01-09 14,22)

Fra : Anders W

Dato : 10-02-03 22:13

Nej, jag lyckas inte heller genomskåda vad han svamlar om....

Fra : Nils Nilson©

Dato : 11-02-03 18:25

"LMN" <larsmn@hotmail.com> skrev i meddelandet news:v0pd4v8qcp4n8h4kifoilg09lo2ds41rs0@4ax.com...
> [...]
> ] > > jakten succesivt förbjuds.
> ] >
> ] > Er jeg den eneste der ikke fatter en lyd af dette?

Jaså, du "ikke fatter en lyd af dette?"

--
Nils Nilson©

"Vi trivs tillsammans, ja.
Funktion vid behov,
form efter funktion."

(Joel 2002-10-24 11,30)

Fra : Torben F@rum

Dato : 09-02-03 23:22

"Søren Voigt" <soren_voigt_fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der ikke fatter en lyd af dette?
>
> mvh
> Søren Voigt

Næ, jeg er også stået af, staklen må have postet i alle de jagtgrupper der
er.
--

Med venlig hilsen

Torben Farum

Fra : ERLANDSSON ELISABET

Dato : 16-02-03 12:41

Visst kan man känna dessa farhågor ibland. De som sitter där i toppen kan
upplevas som om de är närmare vän med de styrande än medlemmarna i den
organisation de företräder. Med de styrande menar jag då de som söker
maktpositioner i EU:s organisationer.

Nu är ju det som det är tyvärr, Sverige är med i EU. Skall man utrycka det
mer rakt så upplever jag det som vi är ockuperade, för det är därnerifrån
mer och mer styrs. I det läget gäller det troligen för de ledande i Svenska
Jägarförbundet att vara smarta, pedagogiska, diplomatiska samt lobba så att
den enskilde jägarens intressen tillgodoses. Vi får hoppas att det går före
privata intressen.

När det sedan gäller rovdjursfrågan så är det ju en fråga om vilka djur man
vill ha i skogarna. I gränstrakterna mellan Värmland, Västmanland och
Dalarna, där jag jagar, har vi mer rovdjur än t ex rådjur. Troligen löser
sig vargfrågan när vargen söker sig ner i Mälardalen och river hästar för
beslutsfattarna.

Jägarhäslningar
Bernt

Fra : LMN

[...]