Efterskole for negative børn og unge?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-02-03 11:53

Greetings!

Jeg har en chat-veninde på 14 som ikke kommer godt ud af det med sine
forældre. Hun er familiens sorte får. Jeg har foreslået hende en skole
for hendes "type" og har lovet hende at finde en række tilbud.

Så mit spørgsmål lyder nu: Hvilke tilbud findes der?
Hun bor i nærheden af Esbjerg.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : lulle

Dato : 09-02-03 22:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for hendes "type" og har lovet hende at finde en række tilbud.
>
> Så mit spørgsmål lyder nu: Hvilke tilbud findes der?

Som efterskolelærer kan jeg varmt anbefale skoleformen. Ikke fordi
efterskolen pr. definition er for bestemte "typer" elever, men når det
brænder på hjemme, er det godt at komme lidt ud i et andet miljø.
Gå ind på www.efterskole.dk Her kan du læse om alle landets skoler.

Hilsen Lulle

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-02-03 11:34

In dk.undervisning.folkeskole, lulle <Madamme@ofir.dk> says...
> Gå ind på www.efterskole.dk Her kan du læse om alle landets skoler.

Takker.

Det er givet videre og vel modtaget

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-02-03 10:10

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
> for hendes "type" og har lovet hende at finde en række tilbud.
>
> Så mit spørgsmål lyder nu: Hvilke tilbud findes der?

At være pige på 14 og være uvenner med sine forældre, endda
føle sig som familiens sorte får - det er da vist standarden?!

Måske var det en lige så god ide at få hende til at vende sig
mod familien, forstået på den måde, at hun skulle overveje
sig selv og sine egne reaktioner, før hun flygter langt væk
fra sine forældre.

Ikke dermed sagt, at ungdomsskole/efterskole ikke er godt,
men hvem siger, at familien har råd? Det er faktisk meget
dyrt at sende børn afsted.

Jeg synes, du skulle overveje din hjælp mere end én gang.
Hvor gammel er du selv? Har du selv prøvet at have teenagebørn?
Er du selv forælder?

Mvh. Bodil.
P.t. mor til 3 teenagebørn, 2 voksne børn + 1 bette unge.