ATX spørgsmål
Fra : Hans H. Pedersen

Dato : 09-02-03 09:47

Jeg har en ældre P2-233 maskine med ATX strømforsyning som er gået død.
Jeg vil gerne finde ud af om det er strømforsyningen eller Bundkortet der er
død
Det burde være muligt at starte strømforsyningen ved at lave en forbindelse
fra den grå ledning i multistikket (power on) og til stel, men der sker ikke
en skid
Så enten er strømforsyningen defekt eller også gør jeg det forkert, eller
hva'
Det var lidt nemmere i de gode gamle AT dage

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-02-03 10:44

"Hans H. Pedersen" <hhkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en skid
> Så enten er strømforsyningen defekt eller også gør jeg det forkert, eller

Du skal forbinde den grønne ledning med en af de sorte.

--
Fjern (fjern_dette) ved svar på mail.
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : IJ

Dato : 09-02-03 11:54

> [...]
> hva'
> Det var lidt nemmere i de gode gamle AT dage

Her er en oversigt over de forskellige pins:
http://xtronics.com/reference/atx_pinout.htm

IJ

Fra : Leony

Dato : 10-02-03 08:14

> Det burde være muligt at starte strømforsyningen ved at lave en
> forbindelse fra den grå ledning i multistikket (power on) og til
> stel, men der sker ikke en skid

Som Ole allerede har nævnt, grøn til en af de sorte - jeg bruger en
bøjet papirklips, men denne gang med billeder:
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

> Det var lidt nemmere i de gode gamle AT dage

Hvordan gjorde man i de gode gamle AT dage.
Har selv et par AT'ere som jeg godt ville tjekke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : A.And

Dato : 10-02-03 21:55

> "Hans H. Pedersen" <hhkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hvis der ikke sker noget er det højest sandsynligt en (eller begge) af
Switch Mode transistorerne der er stået af.
Det er som regel nogle eksotiske typer - selv om man kan
finde ekvivalenter. Det tager en hel nat at fixe sådan en strømforsyning, og
husk så på at der er 400V på indgangstransformeren - det gør altså ondt at
berører sådan en.

hint: I nogle AT/ATX forsyninger sidder der en modstand
som sikring i indgangen til 220 Volt. Prøv først at se om den ikke er feset
af!

De Bedste Hilsner

Lars