k7s5a hjælp
Fra : InetMatrix

Dato : 09-02-03 03:23

Hejsa NG,
har for nyligt købt et motherboard ecs-k7s5a med xp1700+ cpu. Efter jeg
installerede gforce4ti4200 kører den nu kun 1100 mhz... det forstår jeg
ikke... Default kører den jo cirka 14-1500 mhz... Hvordan hulen får jeg den
tilbage...??? min bios version er 3.1, hvilket skulle være den nyeste... kan
heller ikke overclocke kun ændre fra 100/100 til 133/133 - Men så bliver den
ustabil.

Fra : Michael Bech Nielsen

Dato : 09-02-03 11:08

En Xp1700 skal køre med bus på 133, så den skal stå til 133/133 i bios hvis
dine ram ikke er ældgamle, K7S5A har det med at glemme bios instillinger,
somme tider går det over andre gange skal boardet byttes!!

Kappen

Fra : InetMatrix

Dato : 09-02-03 12:24

hej michael.

jeg kører med sdram.
Når jeg sætter den til 133/133 så virker den hvis der kun sidder en ramklods
i...
Hvis der sidder 2 klodser i så kan den kun køre 100/100...

Hvordan afhjælper man dette problem? Min bios er opdateret til den nyeste
version.

Fra : Søren Jensen

Dato : 09-02-03 13:58

skifter dette skod bundkort ud , det har mange problemer med at køre med 2
ram klodser i , jeg kan se på kandu.dk har du postede det samme spørgsmål
prøv at søge på k7s5a under bundkort så kan du se hvor mange der har
problemer med dette kort. jeg har selv haft det men fik heldigvis byttet det
på garantien

Hilsen Søren Jensen

Fra : InetMatrix

Dato : 09-02-03 15:02

nej jeg har ikke postet andre steder end her. Det må være en anden med samme
initialer...

Nå. Men er der nogle forslag til et andet bundkort. Jeg vil gerne kunne
overclocke også....

Fra : Søren Jensen

Dato : 09-02-03 15:13

Jeg ved ikke om der hentes til kando fra denne nyheds gruppe men jeg er ret
sikke der står det samme under dette link.
http://www.kandu.dk/dk/news/263816/groupid/30606
Hvis det skal være til sd ram ved jeg ikke , men till ddr ram har jeg k7s6a
det køre supper med en xp 1600 / 512 ddr ram / gf 4 mx440 om det kan over
clokes ved jeg ikke jeg har ikke prøvet ( har ikke behov for det det trækker
min spil fint )
Søren

Fra : Thomas

Dato : 09-02-03 15:09

> [...]
> prøv at søge på k7s5a under bundkort så kan du se hvor mange der har
> problemer med dette kort. jeg har selv haft det men fik heldigvis byttet

Jeg har brugt dette bundkort i over et år, den genstartede af sig selv en
5-6 gang i starten men siden har der ikke været nogen nævneværdige
problemer, mht. at systemet bliver ustabilt lyder til at der kan være nogle
defekte ramblokke, jeg har 2 stk. 256mb pc133 1 stk. MAB og 1 stk. SuperPC
som jeg aldrig har haft nogen problemer med, prøv at skifte lidt rundt med
ramblokkene og lån evt. fra en anden og se om du ikke kan den til at virke.

Thomas

Fra : InetMatrix

Dato : 09-02-03 16:54

Jeg har prøvet at skifte lidt rundt. Men det ser ud til at køre stabilt når
der kun sidder 1x256 sdram pc133 i maskinen. Så kan jeg godt køre 133/133.
Men det ser ikke ud til at der er noget i vejen med den rammen.

Fra : Søren Jensen

Dato : 09-02-03 18:07

det er der problemet med k7s5a ligger det kan have problemer med at køre med
2 ram klodser i

Søren