brugere der ikke har flash
Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-02-03 00:41

Hvad gøre jeg hvis der er en bruger der ikke kan se flash..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 08:32

Sender dem videre til en ikke-flash side der evt. beder dem om at hente plugin'et, eller
som bare er en html-udgave af din side.
Check for plugin, version osv. og videresend mm gøres let med Macromedias såkaldte
Deployment Kit. Læs mere og download det her:
http://www.macromedia.com/software/flash/download/deployment_kit/

Og få iøvrigt masser af gode tips, tutorial mm her:
http://www.macromedia.com/desdev/mx/flash/

/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-02-03 10:00

> [...]
> http://www.macromedia.com/software/flash/download/deployment_kit/
>
> Og få iøvrigt masser af gode tips, tutorial mm her:

Jeg har download men jeg kan bare nada finde ud af hvad jeg skal gøre..! du
har vel ikke muligher for at sende et eksempel til mig som jeg så selv kan
arbejde lidt vidre på..

mvh. Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 11:21

Det har jeg ikke mulighed for nej, men skulle mene at det hele er veldokumenteret - bare
læs dig frem
Check det eks. der er vedlagt Deplayment Kit'et og læs den udførlige vejledning dertil.

Hvis du har Dreamweaver eller Ultradev kan du intstallere det Flash Dispatcher Behavior
der også ligger i det downloadede (Dette skal gøres med MM's Extension Manager - Gratis).
Når det er gjort kan du med største lethed skabe de sider mm. du skal bruge via DW eller
UD.

/peo

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 11:28

> Hvis du har Dreamweaver eller Ultradev kan du intstallere...

Flash Dispatch behavior'et virker tilsyneladende IKKE med UltraDev - Kun med Dreamweaver
4+.

/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-02-03 12:16

Nå men tak for hjælpen any ways...

jeg gir sku op jeg kan ikke finde ud af det..!!

mvh.Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 14:01

Hør en gang.. Det er sku for vattet!
I det du har downloaded er der et eksempel, komplet med indgangs-side, flash-side og
noflash-side.
Lav en kopi af dem og redigér deri, det er absolut ikke indviklet. Vejledningen til hvilke
filer (ud over dine html-sider) du skal uploade er kort og meget let at forstå. Kom så!!

/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-02-03 14:49

> [...]
Vejledningen til hvilke
> filer (ud over dine html-sider) du skal uploade er kort og meget let at

Jeg har prøvet op til flere gange... det virker bare ikke så jeg kan ikke
komme vidre hvis du ikke gidder sende noget til mig..!!

mvh. Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 15:56

Prøv at hør engang, jeg vil ikke lave dine ting for dig, det må du selv gøre. Faktisk kan
jeg ikke sende dig et bedre eksempel end det der ligger i Deployment Kit'et.

Prøv at fortælle hvad du har gjort, og hvor det går galt.

Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-02-03 18:43

> Prøv at fortælle hvad du har gjort, og hvor det går galt.

hvordan kan jeg se om det virker..?? når jeg har flash..??

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 22:23

For at teste om det virker så må du jo rigtigt nok teste begge dele (hvis du kopiere det
MM's vedlagt eks. og uploader de filer der hører til - så virker det!).
Den første omgag - Hvis man HAR flash er jo let at teste.. gå ind på din side og se om du
får flash-introen at se.
Den anden del er en anelse mere tricky at teste. Endten gør du det fra en anden computer
der endten ikke har flash-plugin'et installeret, eller som har et for gammel plugin, eller
også må du midlertidigt afinstallere dit plugin. Det er ikke svært og kan nemt
genistalleres efter du har testet om din redirection virker som ønsket. Læse mere i denne
technote:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/control_remove.htm

/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 09-02-03 22:55

Argh man nu giver jeg fandme op...!!
kan bare nada finde ud af noget..!!
vil du ikke noget bare sende noget til mig..!! plz..

mvh. Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 23:55

...så drop flash'en, det er tilsyneladende det bedste råd jeg kan give dig.
Ting laver ikke sig selv, og fremmede mennesker laver dem som regel heller ikke for dig.
Jeg er klar over at det måske kan virke en smule indviklet lige i begyndelsen, men det
lyder lidt som om du ikke rigtigt gider at kaste dig ud i tingene. Jeg beklager virkeligt
hvis denne formodning er forkert, men jeg syntes virkeligt jeg har gjort mit for at prøve
at hjælpe dig på rette vej - ingen sure miner...

Peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 10-02-03 11:55

Ok men TAK !!! aligevel

Fra : Per Thykjaer Jensen

Dato : 13-03-03 21:31

Hej Rune

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> wrote in message
> Hvad gøre jeg hvis der er en bruger der ikke kan se flash..??

Der sker automatisk det at Flash lukker en menu op, der tilbyder at
installere et plugin.
Men du kan også lave et javascript, der undersøger om der er en flash
plugin.
Hvis der ikke er et plugin, så kan der loades en anden side.

mvh. Per

Per Thykjær Jensen
Se min webside på www.per.masterz.dk/