Scrollbar & tegnsæt
Fra : Sinkbæk

Dato : 09-02-03 00:34

Hej!

Når jeg henter tekst ind fra en php-fil til flash via loadVariables() virker
min scrollbar ikke mere (FlashUI-component) - dvs jeg kan ikke scrolle i
teksten - men baren er der - bare ikke aktiv.

Desuden har jeg et problem med mit utf-8 format når jeg henter teksten ind.
Dvs. æ, ø å og andre specielle tegn bliver vist som små kasser.
Inden jeg henter teksten ind i flash kører jeg en urlencode() i php.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at løse problemerne.

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-03 00:47

On Sun, 9 Feb 2003 00:34:19 +0100, "Sinkbæk"
<thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote:

>Desuden har jeg et problem med mit utf-8 format når jeg henter teksten ind.
>Dvs. æ, ø å og andre specielle tegn bliver vist som små kasser.
>Inden jeg henter teksten ind i flash kører jeg en urlencode() i php.

Kør utf8_encode først, dvs:

urlencode(utf8_encode($text))

--
- Peter Brodersen

Fra : Peo

Dato : 09-02-03 08:28

> Når jeg henter tekst ind fra en php-fil til flash via loadVariables() virker
> min scrollbar ikke mere (FlashUI-component) - dvs jeg kan ikke scrolle i
> teksten - men baren er der - bare ikke aktiv.

Hent teksten ind i dit tekstefelt før du du sætter scrollbar-content'et til at være dit
tekstfelt:
// actionscript
myVar = "Dette er variablens tekst";
myScrollBar.setScrollTarget(myTextField);
// slut actionscript

> Desuden har jeg et problem med mit utf-8 format når jeg henter teksten ind.
> Dvs. æ, ø å og andre specielle tegn bliver vist som små kasser.
> Inden jeg henter teksten ind i flash kører jeg en urlencode() i php.

Det lydder lidt som om du anvender en font der simpelthen ikke indeholder de omtalte tegn.
Prøv evt. at udskifte fonten med den generiske font "_sans" (står øverst oppe i listen
over fonte).

/peo