Refill på inkjet printere (HP)
Fra : KD

Dato : 08-02-03 23:01

Er der nogen her der har prøvet nogle af de refill sæt man kan købe til bla.
HP inkjet printerene ????

Er kvaliteten i orden (farver o.s.v) med genopfyldte blækpatroner ???

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 08-02-03 23:49

"KD" <kd@bugtens.dk> wrote in message
> Er der nogen her der har prøvet nogle af de refill sæt man kan købe til
bla.
> HP inkjet printerene ????
>
> Er kvaliteten i orden (farver o.s.v) med genopfyldte blækpatroner ???

Min erfaring er at farverne ikke er nær så klare som org-patroner..... Ved
HP er der også den faktor at printerne er meget følsomme overfor patronens
tilstand, og kan nogle gange nægte at godtage en selv-opfyldt (spørg mig
ikke hvordan den ved det, men den kan komme med en fejlmeddelse om at
patronen ikke er ægte)

/Rasmus

Fra : Per N

Dato : 09-02-03 01:42

On Sat, 8 Feb 2003 23:00:45 +0100, "KD" <kd@bugtens.dk> wrote:

>Er der nogen her der har prøvet nogle af de refill sæt man kan købe til bla.
>HP inkjet printerene ????
>
>Er kvaliteten i orden (farver o.s.v) med genopfyldte blækpatroner ???

Hej

Jeg har gode erfaringer med at fylde den sorte patron
til min gamle HP 850 og også til en HP 710.

Til gengæld er det aldrig lykkedes mig at få noget
fornuftigt ud af de farve refill sæt man kan købe,
så jeg køber genopfyldte farve patroner istedet.
Farverne er godtnok ikke 100% identiske med de
originale, men er dog gode nok til almindelige
farveudskrifter. Dog ville jeg nok ikke bruge dem
til udprintning af fotos.

mvh Per

Fra : Jan Madsen

Dato : 09-02-03 20:39

Hi

KD wrote:
> Er der nogen her der har prøvet nogle af de refill sæt man kan købe
> til bla. HP inkjet printerene ????
>
> Er kvaliteten i orden (farver o.s.v) med genopfyldte blækpatroner ???

Jeg har genopfyldt både den sorte og farvepatronen på min HP930C. Det er
nemt og virker fint.

Mht. farveægthed er den fin til alm brug. Til alm ferie fotos er det også
ok.

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 10-02-03 18:37

Jeg har kun gode erfaringer med at genopfylde blækpatroner.
Det er det hele værd når man regne ud hvad man sparer i kroner og øre.
kh Annika

Fra : Morten

Dato : 16-02-03 01:13

"Annika Leth-Olsen" <alo@private.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kun gode erfaringer med at genopfylde blækpatroner.
> Det er det hele værd når man regne ud hvad man sparer i kroner og øre.
> kh Annika

Vær ikke så sikker på at du sparer noget. I sidste nummer af "Komputer for
Alle" var der en test af kopipatroner vs. originale. HP printeren i testen
var faktisk næstbilligst pr. side med de originale patroner... 2 ud af 3
kopipatroner var dyrere i drift! Så man skal se sig for..

Og så lige mine egne erfaringer: Da jeg havde en HP-printer, fik jeg den
ikke til at virke tilfredsstillende ved genfyldning af farvepatronerne, kun
den sorte patron kunne fyldes med rimelig resultat.
Genfyldning af patronerne til min Canonprinter kostede mig et nyt
printhovede fordi dyserne stoppede til )-:

Mon 25-øre

Morten

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-03 10:58

"Morten" <morten234westh@hot456mail.com> skrev:

> [...]
> HP printeren i testen var faktisk næstbilligst pr. side med de
> originale patroner... 2 ud af 3 kopipatroner var dyrere i drift!

Nu ved jeg ikke hvordan testen er lavet men konklusionen er klart
forkert, hvis man selv genfylder sine patroner.

Selv har jeg en HP930C som jeg har genfyldt med blæk købt hos
RefillShoppen. Hos dem koster 2xfarverefill 125,-. En ny original
patron koster ca. 240,- (Det kan i øvrigt bemærkes, at jeg ikke har
kunnet spore nogen væsenlige farveforskelle mellem original og genfyldt
på hverken fotopapir el. alm. kopipapir)

2xsort refill koster 120,-. En ny patron koster 200,-

2xoriginale patroner ville koste:
2xsort: 2x200=400,-
2xfarve: 2x240=480,-
Total: 880,- (De billigste priser på EDBPriser)

2xRefill:
Sort: 120,-
Farve: 125,-
Total: 245,-