test af computersikkerhed!
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 08-02-03 22:55

Jeg kender https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 , men er der nogen andre steder
og evt bedre steder at tjekke ens computer sikkerhed. Jeg vil gerne have
testet på en eller anden måde hvor sikker min computer egentlig er. Evt.
nogen private der vil hjælpe kan emaile mig på
et @ etoft.dk
og så kan i få nogen få detaljer så i kan teste min computer.

/SoulWalkeR/

---

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-03 00:20

In article <3e457c3e$0$188$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:
> [...]
> nogen private der vil hjælpe kan emaile mig på
> et @ etoft.dk
> og så kan i få nogen få detaljer så i kan teste min computer.

Det største problem er som regel brugeren. Såfremt han tænker
sig om, så er computeren sikker. Scanningsværktøjer er kun
noget værd hvis de er opdaterede inden hackeren er det, og
kører konstant.

Microsoft Baseline Security Analyzer er en god scanner
at starte med.

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 09-02-03 01:02

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
> In article <3e457c3e$0$188$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ejvind
"SoulWalker" Toft wrote:

> Microsoft Baseline Security Analyzer er en god scanner
> at starte med.

tja problemet er bare at den ikke vil køre uden netbios og jeg aktivere ikke
netbios og går på komprimi med sikkerhed for at opnå samme ;)

/SoulWalkeR/

---

Fra : MikeU

Dato : 09-02-03 11:31

Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:

[snip]

> tja problemet er bare at den ikke vil køre uden netbios og jeg aktivere ikke
> netbios og går på komprimi med sikkerhed for at opnå samme ;)
>
> /SoulWalkeR/

Hej "Soulwalker"...sjovt navn.

Prøv denne her...den kan både scanne din lokale maskine, dit subnet og
hele Internettet, hvis du skulle have lyst...og den kræver ikke NetBIOS!

Og så er den gratis...

http://www.gfi.com/lannetscan/index.htm

Mvh.

Mike

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 09-02-03 14:23

"MikeU" <pots_72@e-mail.dk> wrote in message

> Og så er den gratis...
>
> http://www.gfi.com/lannetscan/index.htm

Den er da ikke gratis. Det er en 60 day trial som man kan have 60 dage før
man skal betale for den. Og så skal man reg. sig for at hente trial. :(

/SoulWalkeR/

---

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 09-02-03 14:55

"Ejvind "SoulWalker" Toft" <email@REMOVETHISetoft.dk> wrote in message

> Den er da ikke gratis. Det er en 60 day trial som man kan have 60 dage før
> man skal betale for den. Og så skal man reg. sig for at hente trial. :(

DOH hvornår lærer jeg at undersøge tingene inden jeg åbner min mund ;) sorry

---

Fra : MikeU

Dato : 09-02-03 15:17

Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:

[snip]

> DOH hvornår lærer jeg at undersøge tingene inden jeg åbner min mund ;) sorry

Det så i orden...

Languard scanner delen go Tools'ene *er*, men de avancerede funktioner
såson auto udrul af patches over netværk osv. koster penge efter 60
dage...sidsnævnte er vel mest relevant i firmasammenhæng.

Languard har også en S.I.M System Integrity Monitor som er Freeware. En
art low budget IDS, der kan fortælle dig, om vitale systemfiler er
blevet ændret, og hvilket hul der er benyttet til exploiten m.m. Quite cool:

http://www.gfi.com/lansim/index.html

vh

Mike

Fra : Henrik Gemal

Dato : 11-02-03 10:44

Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:
> Jeg kender https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 , men er der nogen andre steder
> og evt bedre steder at tjekke ens computer sikkerhed.

Prøv evt:
BrowserSpy - http://gemal.dk/browserspy/

--
Henrik Gemal, browserspy@gemal.dk

BrowserSpy - http://gemal.dk/browserspy/
Find out anything about you and your browser. Privacy to the ultimate test!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-03 11:18

Henrik Gemal skrev:

>Prøv evt:
>BrowserSpy - http://gemal.dk/browserspy/

Det har nu ikke så meget med sikkerhed at gøre.

--
Bertel