ECS k7s5a ram problemer??
Fra : Mark

Dato : 08-02-03 20:38

Hej

Jeg har et ecs k7s5a. Når jeg spiller spil bf1942 og hitman2, så fryser den
ligepludselig. Hvorfor gør den det??

Jeg køre med en blok sd ram 512mb.
Windows xp pro
Geforce 3 ti200
40gb søport
xp 1800

Temperaturen ligger på omkring 50 grader når den er hårdt belastet, det
mener jeg ikke burde kunne skabe de store problemer?

Mvh
Mark

Fra : Michael Bech Nielsen

Dato : 09-02-03 00:26

Sikkert Ram problemer, prøv en anden blok på evt. 256, der er mange defekte
512 SD ramblokke, som regel PQI el. Veritech har lavet mange lorte blokke på
512 MB, Min erfaring med K7S5A er også at man enten skal bruge 1 blok på 256
MB SD ellers bruge DDR, de kører nu engang bedre i de store størrelser!!

Kappen

Fra : Henrik

Dato : 09-02-03 00:37

"Mark" <mark-lap@mail.dkFJERN> wrote in message
> [...]
>
> Temperaturen ligger på omkring 50 grader når den er hårdt belastet, det
> mener jeg ikke burde kunne skabe de store problemer?

Prøv at sætte din cpu ned på 100mhz eller prøv at have dit kabinet åbent,
det kan være grafikkortet bliver for varmt (Det gjorde mit G4 i Mohaa).

Mvh
Henrik

Fra : johnjohn

Dato : 09-02-03 11:45

On Sat, 8 Feb 2003 20:37:39 +0100, "Mark" <mark-lap@mail.dkFJERN>
wrote:

> [...]
>
>Temperaturen ligger på omkring 50 grader når den er hårdt belastet, det
>mener jeg ikke burde kunne skabe de store problemer?

Det siges, at det er chipset køleren, der er utilstrækkelig.

Læs i Forum ECS på www.ocworkbench.com

Dette er en meget ECS-venlig site i Singapore.

Det siges, at man kan lirke den nuværende chipset køler af ret let
(ved at rotere lidt fra side til side). Dernæst sættes noget bedre på.

Du kan evt. prøve cheepo-bios først og se om det hjælper med sløvere
ram settings.

mvh

John

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-02-03 14:51

"johnjohn" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (ved at rotere lidt fra side til side). Dernæst sættes noget bedre på.
>
> Du kan evt. prøve cheepo-bios først og se om det hjælper med sløvere

Og må jeg så i stedet anbefale et _bruger_-venligt forum om samme bundkort:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

Det blev skabt efter det blev opdaget at "upopulære" postings i
ocworkbench's forum, blev censureret og slettet. Hvis man tror det ikke
passer, så prøv at registrere hos ocworkbench, og spørg efter MrAthlons Fix
og se hvad der sker.

MrAthlon's fix handlede om at ECS havde sat en forkert resistor på nogle af
kortene. Hvis man ændrede den, forsvandt en del problemer på mange af dem.
Link: http://www.geocities.com/mrathlon2000/

I øvrigt kan man på ezboard også finde HoneyX's bios, som skulle være mere
stabil end Cheepo's.
(Fungerer fint skulle jeg hilse og sige )

Venlig hilsen
Henrik

Fra : johnjohn

Dato : 09-02-03 18:52

On Sun, 9 Feb 2003 14:50:39 +0100, "Henrik Stavnshøj"
<helian@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Link: http://www.geocities.com/mrathlon2000/
>
>I øvrigt kan man på ezboard også finde HoneyX's bios, som skulle være mere

Super fin historie !

mvh

John