For eller imod en Silverado MK II Køler ??~
Fra : Jan

Dato : 08-02-03 20:16

Hejsa

Jeg har en Silverado køler model MKII, nu står jeg og skal købe nyt bundkort
og cpu, da mit gamel bundkort og cpu er stået af.

Jeg ligger inde med nogle PC2100 ddr ram og regner derfor med at købe en AMD
XP 2000 og et Asus bundkort, men nu er der nogen der siger at jeg ikke bør
sætte min Silverado køler på da den er for tung og ikke særlig god for
bundkort og cpu, men istedet burde jeg købe en Silent Viking køler.

Hvad ville i anbefale af køler og iøvrigt hvad med bundkort og cpu - det
skal ikke koste en formue.

Mvh

Jan

Fra : JAM

Dato : 08-02-03 23:09

> [...]
> jeg ikke bør sætte min Silverado køler på da den er for tung og ikke
> særlig god for bundkort og cpu, men istedet burde jeg købe en Silent

Pjat, behold du bare Silveradoen, det er en god køler.

Mvh
Jakob

Fra : Henrik Dissing

Dato : 09-02-03 01:01

On Sat, 8 Feb 2003 20:16:11 +0100, Jan wrote:

> [...]
>sætte min Silverado køler på da den er for tung og ikke særlig god for
>bundkort og cpu, men istedet burde jeg købe en Silent Viking køler.

Jeg har tilfældigvis begge modeller i huset, og jeg må sige at jeg
foretrækker Silveradoen. Støjer lidt mindre og køler en anelse bedre (ved 10
volt).

Al den snak om at Silveradoen er for tung, er formentlig noget sludder som
er opstået fordi den vejer mere end AMD's anbefale maxvægt. Hvad folk
glemmer eller ikke ved, er at den maxvægt er udregnet med henblik på
færdigmonterede systemer som skal kunne holde til at blive transporteret at
fragtmænd og postvæsener. Personligt har jeg ingen betænkeligheder ved at
slæbe rundt på min computer eller lægge den i bagagerummet uden at afmontere
køleren.

Når det kommer til stykket, er Silent Viking jo heller ikke ligefrem noget
fnug.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-02-03 14:17

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> bundkort og cpu, men istedet burde jeg købe en Silent Viking køler.
>
> Hvad ville i anbefale af køler og iøvrigt hvad med bundkort og cpu -

Jeg bruger en Silverado på min xp1700+ tbred-b @12*166 (2400+) og den
køler aldeles glimrende (ca. 40 grader i idle (46-47 fuld belastet) med
8v til køleren). Vægten har ikke ødelagt min cpu når jeg flytter pc'eren
rund (incl i bil).

Benyt du rolig din Silverado. Det er stadig en rigtig god køler.

mvh Bernhard