Helt Ærligt? forskellen på Thunderbird 10~
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 12-03-01 13:00

Jeg mener selvfølgelig er det fedt at have det hurtigste på markedet PT,
men er der en mærkbar ydelses forskel, eller skal man hellere bruge de ca
500 knapper på mere ram eller andet.

MVH
Jacob

Fra : Butch

Dato : 12-03-01 13:08

"Jacob Nielsen" <hjemme@city.dk> wrote in message
> [...]
> men er der en mærkbar ydelses forskel, eller skal man hellere bruge de ca

Du skal bruge pengene på et bedre grafikkort. Prøv at kikke på
www.tomshardware.com de har en fin artikel om skaleringen af hastigheden i
f.eks. spil. Deres konklusion er at der stort set ikke er nogen forskel
imellem en TB800 til TB1200. Den største enkelt faktor er derimod et godt
grafikkort. Sagen er selvfølgelig en anden hvis maskine skal bruges til
f.eks. videoredigering eller komprimering af divx film.
Men hvis du primært bruger maskinen til spil vil du ikke få noget meget ud
af en 1200mhz frem for en 1000mhz.
Jeg har selv en TB800 som kan overclockes til 1000mhz. Når jeg køre test
programmer kan jeg se en forbedring men i dagligdags funktioner kan jeg ikke
mærke nogen synderlig forskel.
Måske vil tingene ændre sig når win XP kommer ud. Efter sigende kan det godt
lide en hurtig cpu.
Hilsen
Butch

Fra : Henrik Dissing

Dato : 12-03-01 15:33

On Mon, 12 Mar 2001 13:07:43 +0100, Butch wrote:

> [...]

>f.eks. spil. Deres konklusion er at der stort set ikke er nogen forskel
>imellem en TB800 til TB1200. Den største enkelt faktor er derimod et godt

Det er alt for enkelt at stille det sådan op. I mange spil, f.eks. Falcon
4.0, kan man aldrig få CPU-kraft nok. Det skyldes bl.a. at der kan være
hundrevis af enheder på jorden og i luften med hver sin AI, hvoraf kun et
fåtal skal tegnes på skærmen i et givent øjeblik.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : JK

Dato : 12-03-01 13:41

"Jacob Nielsen" <hjemme@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener selvfølgelig er det fedt at have det hurtigste på markedet PT,
> men er der en mærkbar ydelses forskel, eller skal man hellere bruge de ca
> 500 knapper på mere ram eller andet.

har netop købt ny PC med Athlon T-bird 1000mhz - jeg valgte at ofre nogle
penge på et bedre grafikkort (Asus V7700 Geforce 2 GTS) - og så noget mere
ram. Jeg tror ikke at det hjælper så forfærdelig meget at ha' en 1.5 mhz
CPU, hvis alt andet halter.

/JK

Fra : Kristoffer Ryeng

Dato : 12-03-01 15:05

JK wrote:
> [...]
> ram. Jeg tror ikke at det hjælper så forfærdelig meget at ha' en 1.5 mhz

1,5MHz duger til bra lite uansett ;)
--
Mvh,

Kristoffer Ryeng

Fra : JK

Dato : 12-03-01 15:25

"Kristoffer Ryeng" <k-ryeng@online.no> skrev i en meddelelse
> 1,5MHz duger til bra lite uansett ;)

shit - jeg vidste - én eller anden ville se min skrivebøf

/JK

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-03-01 16:48

On Mon, 12 Mar 2001 15:04:52 +0100, Kristoffer Ryeng
<k-ryeng@online.no> wrote:

>1,5MHz duger til bra lite uansett ;)

En overclocket VIC20?

--
Jens

Gossip is when you hear something you like about someone you don't.